معاون سازمان بین المللی مهاجرت خبرداد

ایجاد یک مرکز پذیرایی مهاجرین افغان در تورخم

معاون عمومی سازمان بین المللی مهاجرت در دیدار با وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان از افزایش کمک‌های این اداره برای برگشت کنندگان افغان خبر داد.

۹۰ درصد میزان کمک ها به عودت کنندگان مهاجرین بدون اسناد افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خانم لورا تامسون، معاون عمومی سازمان بین المللی مهاجرت که به تازگی به افغانستان سفر کرده است در دیدار با "سید حسین عالمی بلخی" وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان کشور از افزایش کمک های این اداره برای برگشت کنندگان افغان خبر داد .
 
معاون عمومی "ای او ام" گفت در گذشته در نکته صفر مرز تورخم ولایت ننگرهار تنها برای ۱۰ - ۱۵ درصد برگشت کنندگان آسیب پذیر کمک های بشری صورت میگرفت اما اکنون این کمک ها به بیش از ۹۰ درصد افزایش پیداکرده است.

معاون عمومی "ای او ام" که دو روز پیش به ولایت ننگرهار سفر کرده بود از ایجاد یک مرکز پذیرایی مهاجرین افغان در تورخم خبر داده گفت اکنون ظرفیت ها و ارایه خدمات به برگشت کنندگان بهتر شده است.

در همین حال "سید حسین عالمی بلخی" وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان از همکاری های این سازمان برای مهاجرین و عودت کنندگان سپاسگذاری نمود و خواهان کمک های بیشترشان گردید.

وزیر امور مهاجرین گفت پس از بسته شدن مرز اسلام قلعه روزانه ۳ الی ۴ هزار افغان از مرز میلک ولایت نیمروز از ایران برگشت میکنند ویا هم اخراج میشوند که ۴۰ الی ۵۰ درصد آنان نیازمند کمک هستند.

به گفته وزیر امور مهاجرین سطح میزان مساعدت های بشری به برگشت کنندگان در مرز میلک پایین بوده وی خواهان کمک های بیشر به برگشت کنندگان در آنجا گردید .

همچنان سید حسین عالمی بلخی خواهان همکاری سازمان بین المللی مهاجرت در زمینه ایجاد مرکز معلومات وزارت ، و ارایه خدمات به برگشت کنندگان از کشور های اروپایی گردید .

با این حال معاون دفتر ای او ام تعهد نموده است که برای کمک به عودت کنندگان در مرز میلک منابع مالی جستجو خواهد کرد و این مشکل را با دونرها شریک خواهد ساخت .


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار