رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر مطرح کرد؛

ضرورت تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر

رئیس بنیاد نخبگان بوشهر گفت: تقویت تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در اولویت قرار گیرد.

ضرورت تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی آذین یکشنبه شب در نشست تخصصی بررسی وضعیت نانوفناوری استان بوشهر با بیان اینکه براساس گزارش ستاد ویژه فناوری نانو، حوزه‌های دانشجویی، دانشگاهی و تجاری سازی نانو در استان بوشهر وضعیت خوبی ندارد، بر تقویت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر، تاکید کرد و اظهار داشت: باید در حوزه تجاری سازی محصولات شرکت‌‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با یک برنامه ریزی مسنجم و مشخص علاوه بر حمایت از شرکت‌های موجود‌، زمینه توسعه آنها فراهم شود.

وی با اشاره به روند رو به رشد فناوری نانو در استان‌های پیشرو، افزود: این فناوری در استان بوشهر به سبب نبود ارتباط مناسب دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، صنایع و دستگاه‌های اجرایی با ستاد ویژه نانوفناوری تا حدی منفعل مانده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با تاکید بر ضرورت حمایت‌های ویژه از فناوری‌های نانو در استان، تصریح کرد: در این ارتباط پیشنهاد می‌شود همه دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، موسسه های پژوهشی، صنایع و دستگاههای اجرایی در ثبت و ارسال گزارشات و گرفتن حمایت‌ها و تسهیلات با ستاد ویژه نانوفناوری ریاست جمهوری ارتباط موثر برقرار کنند.

معاون نوآوری و فناوری پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: شرکتهای نوین فرآیند سینوحه، سماسنج مرکز رشد دشتی و مهدی شنبدی در حوزه نانو فناوری فعالیت می‌کنند و تنها شرکتی که حمایت 700 میلیون ریالی را از پارک دریافت کرده شرکت نانوفناوری شنبدی است.

حامد گرگین‌پور افزود: برنامه حمایتی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در خرید تجهیزات کاربردی نانو فناوری و خط تولید محصول است.

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر نیز با بیان اینکه یکی از وظایف ما در شورای علمی سیاست گذاری در حوزه علم و فناوری است، تصریح کرد: باید در حوزه توسعه فناوری نانو به صورتی راهبری شود که فناوران در استان بوشهر در ادامه راه متوقف نشوند.

ایرج نبی‌پور تشکیل یک کریدور فناوری توسط نهادهای فناورانه مانند پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با همکاری دستگاه حاکمیتی استان و فعالیت شرکت‌های موفق دانش بنیان در کنار آنها را راه حل اساسی توسعه فناوری از جمله توسعه نانوفناوری در استان بوشهر دانست و گفت: در راه توسعه فناوری باید دانشگاه‌های نسل سوم به تکلیف خود عمل کنند و در این زمینه باید دانش کاربردی شود که تشکیل هسته‌های زایشی دانش بنیان این مسیر را تکمیل می‌کند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.