همزمان با روز مقاومت و پایداری؛

فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس افتتاح می شود

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول گفت: فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس همزمان با چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری با برگزاری آئینی افتتاح می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهزادجولایی دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول علاوه بر پژوهشکده و کتابخانه، دارای موزه ای مسقف و پارک موزه است که در طراحی آن فضای سبز، یادمان شهدای گمنام، سردر، گونه های گیاهی، نخل، زیتون است. همچنین مکانی برای استقرار ادوات جنگی و ماکت شهر موشکی دزفول گنجانده شده است.

وی افزود: طراحی این مرکز از سال ۸۹ آغاز شده و در سالهای اخیر اجرای طراحی این مرکز به صورت مرحله ای پیش رفته است.

جولایی تصریح کرد: گام نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس که موزه مسقف است همزمان با چهارم خرداد و با حضور یکی از فرماندهان ارشد نظامی طی آیینی افتتاح می شود.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول همچنین عنوان کرد: ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در نظر گرفته شده که این برنامه ها از دوم خردادماه با عنوان روز سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعان حرم آغاز می شود.

جولایی افزود: برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری برگرفته از رشادت های رزمندگان عملیات بیت المقدس و مدافعان حرم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت چهارم خرداد در دزفول است.

وی بیان کرد: در روز سوم خردادماه که روز مقاومت، ایثار و پیروزی است؛ دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد به عنوان الگویی در ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس تبیین می شود و سالروز عملیات بیت المقدس گرامی داشته خواهد شد که در این روز از پیشکسوتان و حماسه سازان دفاع مقدس به ویژه رزمندگان عملیات بیت المقدس تقدیر می شود و زنگ مقاومت و پیروزی در ساعت ۱۱ صبح در مدارس دزفول نواخته خواهد شد.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول یادآور شد: در روز چهارم خردادماه نیز از رشادت و پایمردی مردم دزفول به پاس ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

 به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول نامگذاری شده است.
منبع: مهر
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.