تبریز؛

رتبه دوازدهم ایران در مصرف خودسرانه دارو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:ایران رتبه دوازدهم در جهان در مصرف خودسرانه دارو را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وحدتی‌ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به  مصرف خودسرانه دارو در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه مصرف خودسرانه دارو در کشور به شکل نگران کننده ای رایج شده است درحالی که عوارض جبران ناپذیری بر سلامتی افراد باقی می گذارد.
 
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استفاده مداوم از آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت بدن شده و اگر بیماری دیگری در فرد ایجاد شود به سختی می‌توان با آن بیماری مبارزه کرد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو باعث متضرر شدن در اقتصاد درمان نیز می شود، تصریح کرد: اکنون در هر منزلی، داروخانه کوچکی وجود دارد که داروهای زیادی در آن وجود دارد و به مصرف می رسد.
 
وی یادآور شد: خوددرمانی در کشور به تولیدات دارویی نیز ضربه می زند و نیاز است از این معضل در حوزه سلامت جلوگیری شود؛ بدون شک راه اندازی کارت سلامت به افراد باعث می شود روند درمان بیماری برای پزشکان مشخص شود و هر پزشک ناچار به نسخه پیچی زیاد برای بیماران نگردد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: رتبه دوازدهم ایران در مصرف خودسرانه دارو را نگران کننده است و نشان می دهد در این زمینه ضعیف عمل کردیم و اگر از این موضوع جلوگیری نشود در آینده ای نه چندان دور عوارض زیادی دامن گیر افراد می شود.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.