در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تعیین تعرفه ها و پرداختهای طرح تحول به یک وزارتخانه سپرده شود / بدون رفع معایب استمرار این طرح ممکن نیست

رییس انجمن سلامت مراقبت‌های ویژه ایران گفت: باید تعیین تعرفه ها و پرداختهای طرح تحول به یک وزارتخانه سپرده شود تا شاهد چالشهای قبلی آن در دولت جدید نباشیم.

تعیین تعرفه ها و پرداختهای طرح تحول به یک وزارتخانه سپرده شود / بدون رفع معایب استمرار این طرح ممکن نیست
علی امیر سوادکوهی رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره  به اینکه طرح تحول سلامت برای سهولت دسترسی آحاد مردم به خدمات بهینه درمانی توسط دولت قبل به عنوان یک طرح ملی به اجرا درآمد، اظهار کرد: با شروع به کاردولت جدید انتظار می رود که این طرح از نظر ماهیتی به مراتب بهتر از دوره قبل اجرایی شود.

وی با اشاره به این که طرح تحول سلامت در سیستم بودجه بندی دچار اختلال بود افزود: بیمه ها همراهی لازم را برای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی نداشتند علیرغم این که تمام گروههای پزشکی برای جلب رضایتمندی مردم و ارائه خدمات به قشر مستضعف و محروم جامعه  برای اجرای هرچه بهتر این طرح بسیج شدند.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد: با اجرای طرح تحول پرداختهای پزشکان و  بیمارستان ها با مشکل مواجه شد و میزان بدهی ها از سوی سازمان های بیمه گر افزایش یافت به طوری که بسیاری از بیمه ها قراردادهای خود را با بیمارستان ها لغو کردند و ضرر آن در نهایت متوجه مردم شد.

سوادکوهی با تاکید بر این که باید بودجه دقیق و کاملی برای استمرار طرح تحول در نظر گرفته شود، بیان کرد: از رییس جمهور منتخب و وزیر بهداشت آینده انتظار می رود که معایب این طرح ملی از نظر مالی و اجرایی برطرف شود و پرداخت کننده حق الزحمه ارائه دهندگان این طرح یک وزارتخانه باشد.

وی با بیان این که اکنون پرداخت کننده حق الزحمه ها وزارت رفاه و تامین اجتماعی و تایید کننده آن وزارت بهاشت است، عنوان کرد: باید این دو وزارتخانه با یکدیگر هماهنگی داشته و در خلاف جهت هم حرکت نکنند در غیر این صورت باید هم تعیین تعرفه ها و هم پرداخت آن ها به دست یک وزارتخانه سپرده شود تاشاهد چالش های قبلی این طرح در دوره جدید نباشیم.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران به عدم همراهی بیمه ها در اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد سازمان های بیمه گر همراهی لازم را برای انجام کارها نداشته و از زیر بار مسئولیت های  خود شانه خالی کنند در نهایت سنگینی هزینه های درمانی به دوش مردم خواهد بود که این امر خلاف اهداف طرح تحول سلامت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار