حجت الاسلام شهریاری در مراسم رونمایی از سامانه الکترونیک؛

اجرای طرح مراقبت الکترونیک 300 زندانی پایتخت از امروز/ 6 ماه آینده در سراسر کشور اجرایی می شود

معاون آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: طرح پابند الکترونیک بر روی 300 نفر در تهران اجرا می شود و مقرر شده طی 6 ماه آینده این طرح در سراسرکشور اجرایی شود.

اجرای طرح  پایلوت 300نفری پابند الکترونیک در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام شهریاری معاون آمار و فناوری قوه قضاییه در مراسم رونمایی از سامانه  نظارت و مراقبت الکترونیک(پابند الکترونیک) که امروز (دوشنبه) برگزار شد  با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان اظهار داشت:کسی که پناهگاهش خداوند باشد هیچگاه شکست نمیخورد کسانی برنده هستند که به جای پناه به خلق خدا به خداوند پناه می برند بنابراین توصیه میکنم در همه حال خدا را در نظر داشته باشیم. 

حجت الاسلام شهریاری به ماده 62 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: در جرایم تعزیزی درجه 5 و 8 دادگاه می تواند در صورت وجود شرایط مقرر در تعویق مراقبتی، محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار دهد. 

وی ادامه داد: در تبصره این ماده آمده است که دادگاه در صورت لزوم می تواند محکوم را تابع تدابیر نظارتی یا دستورات ذکر شده در تعویق مراقبتی قرار دهد.

حجت الاسلام شهریاری گفت:اخیرا آیین نامه کاهش جمعیت کیفری به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است و به قضات اجازه داده شده که برای افرادی که دارای صلاحیت هستند بتوانند به کانون خانواده باز گردند.

وی با بیان اینکه 225هزار زندانی در کشور وجود دارد افزود: زمانی که نان آور خانواده به زندان می آید برای فرزندان و همسر مشکلات بیشماری ایجاد می شود و فرزندان در معرض اسیب های قرار می گیرد .

 معاون آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: با مطالعاتی که در دیگر کشور ها انجام شد در تمام دنیا زندان به عنوان یک امر مجازاتی محسوب نمی شود بلکه زندان برای اصلاح فرد در نظر گرفته شده است و سعی دارند فرد را به عنوان یک شهروند به کانون جامعه باز گردانند.

وی تاکید کرد: برای ساخت پا بند ها مطالعات سخت افزاری زیادی انجام شد و تصمیم بر آن شد که این پا بند ها در شرکت حامی "تک" که یک شرکت وابسته به قوه قضاییه است تولید شود.

حجت الاسلام شهریاری بیان کرد: مطالعات گسترده ای برای تولید نرم افزار مورد نیاز پابندها انجام شد تا این نرم افزار به یک سخت افزار خاص محدود نشود و بتوان از آن در تمام نرم افزار ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت برای 10 نفر اجرا شده تا ایرادات احتمالی آن برطرف شود، افزود: مرحله دوم طرح آزمایشی برای 300 نفر از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شده که در تهران انجام می شود و امروز، افتتاحیه مرحله دوم اجرای آزمایشی است و امیدواریم طی 6 ماه آینده این طرح در سراسر کشور اجرایی شود.

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: در تولید این پا بند ها سعی داشتیم فن آوری را بومی کنیم تا امکان رد یابی آن از خارج از کشور وجود نداشته باشد.از این پابندها می توان در جستجوی سالمندان که دچار فراموشی هستند و یا پیدا کردن خودرو ها ی مسروقه و یا حوزه سلامت استفاده کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار