تازه های فناوری؛

قبض های اپراتور ها شفاف میشوند/چند توصیه بیل گیتس برای انتخاب رشته/چگونه "ویبره" اختصاصی برای مخاطبین خود ایجاد کنیم؟/آخرین ویژگی های آیفون 8

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در طول روز فرصت خواندن و دنبال کردن اخبار فناوری را نداشتید مهمترین اخبار فناروی را در این خبر به صورت مختصر و مفید مطالعه کنید.
 
قبض های اپراتور اول شفاف میشوند / اعمال کامل تخفیف 50 درصدی ترافیک داخلی توسط اپراتور دوم /چگونه  
 
  • قبض های اپراتور اول شفاف میشوند / اعمال کامل تخفیف 50 درصدی ترافیک داخلی توسط اپراتور دوم /چگونه  قبض های اپراتور اول شفاف میشوند
یکی از حواشی که دامن گیر اپراتور اول شده بود شفاف نبودن مفهوم دقیق برخی از بند ها در قبض های خطوط ثابت این شرکت بود که اعتراض برخی از مشترکان این اپراتور را به همراه داشت.
 
در همین راستا این شرکت تصمیم به تغییر نام این آیتم ها یا بند های قبوض برای شفاف سازی و قابل فهم عمومی بودن این بخش ها گرفته است.
 
در قبوض این اپراتور از این پس به جای گزینه  " سایر هزینه‌ها" که به خدمت هایی مانند اصلاح آدرس، قطع، وصل ، تغییر نام و مانند آن  از واژه " کارمزد خدمات" استفاده خواهد کرد.
 
از دیگر تغییرات قبض اپراتور اول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  •   اضافه شدن بخش مجزای "خدمات الکترونیک دولت" که شامل استفاده از سامانه های دولتی از جمله خدمات بر پایه خطوط تلفن همراه شهرداری ها ؛ راهنمایی و رانندگی، ثبت احوال و مانند آن که قبلا در بخش خدمات مبتنی بر محتوا محاسبه می گشت.
  • اضافه شدن بخش مجزای "کمک‌های مردمی" که مربوط به موارد عام المنفعه که مشترکان خودشان انتخاب میکنند مانند کمک به خیریه ها و واریز وجه به موقوفات و کمک به عتبات عالیات و امثال آن است که باز هم از بخش خدمات مبتنی بر محتوا جدا شده و در این بخش جدید محاسبه می شود.
به طور کلی این اقدامات در راستای رفع ابهامات قبوض تلفن همراه اپراتور اول صورت گرفته و در قبوض منتهی به اول خرداد اعمال شده است.

  • چگونه چگونه "ویبره" اختصاصی برای مخاطبین خود ایجاد کنیم؟
شما در گوشی آیفون می توانید به راحتی برای هر یک از مخاطبان خود یک "ویبره" اختصاصی انتخاب کنید.

دارندگان گوشی آیفون می توانند با یکی دیگر از قابلیت های گوشی هوشمند خود آشنا شوند، انتخاب یک "ویبره" خاص برای مخاطبان ترفندی است که در ادامه به شما آموزش داده خواهد شد.

انتخاب یک زنگ تماس خاص برای برخی از مخاطبان منجر می شود تا بدون نگاه کردن به صفحه موبایلتان بدانید چه کسی با شما تماس گرفته است، اگر برای تمامی مخاطبان گوشی خود یک زنگ تماس انتخاب کرده اید در تنظیمات آیفون می توانید برای مخاطبین خاص خود "ویبره" ای ویژه انتخاب کنید تا با تماس ورودی متوجه شوید چه کسی پشت خط شما قرار گرفته است.
 
 

  • توصیه بنیان گذار مایکروسافت برای انتخاب رشته تحصیلی توصیه بنیان گذار مایکروسافت برای انتخاب رشته تحصیلی

بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت در پیام توییتری خود گفته است اگر جوان بود بنا به روند پیشرفت جهان چه رشته های تحصیلی را ادامه می داد.

توصیه بنیان گذار مایکروسافت برای انتخاب رشته تحصیلی

بنیان گذار شرکت برزرگ مایکروسافت در حساب توییتری خود با انتشار پیام های متعدد گفته است اگر به جوانی اش باز می گشت با توجه به روند پیشرفت جهان در چه رشته های درسی تحصیل می کرد.

وی که این رشته های تحصیلی را رشته های امید بخش نامیده می گوید بسیاری از متخصصان فناوری و تحلیل گران بر این باورند که تا 20 سال آینده شرکت های بزرگ جهان دچار تحولات شگرفی خواهند شد و بسیاری برای گذارندن امورات خود به ربات ها و هوش مصنوعی روی می آورند.
 
بیل گیتس از دانشجویان خواسته تا به جای ترس از جایگزین شدن ربات ها با انسان به فکر بهره بردن از آنها به نفع خودشان باشند وی ماجرای اخراجش از دانشگاه و سپس موفقیتش را برای آنها یاداوری کرده است. 
 
 

  • چرا زاکربرگ برای فرستادن نوجوانان به کالج پیش قدم شده است
مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک و پریسیلا چان همسرش، بار دیگر دست به دست هم داده‌اند تا نوجوانان بیشتری را به کالج بفرستند.

طبق اعلام این دو نفر، مقدار زیاد و نامعلومی از ثروتشان برای تحقق این هدف در نظر گرفته شده است.

مدیرعال فیس بوک و همسرش یک پروژه بشردوستانه به نام "ابداع چان-زاکربرگ" راه‌اندازی کرده‌اند که بخش عمده ثروتشان را برای تحقق اهداف با ارزشی همچون نوآوری در علم و فناوری به این پروژه سرازیر کرده‌اند و آخرین اقدامشان همکاری با انجمن کالج‌ها برای انجام خدمات عام المنفعه است.

برخی منابع از کمک چندین میلیون دلاری آنان خبر می‌دهند. 
 
 
 
  • تغییرات آیفون 8 چیست ؟تغییرات آیفون 8 چیست؟

وبسایت اسلش گیر امروز تصویر تازه ای را منتشر کرده و ادعا می کند به سه مدل آیفونی تعلق دارند که قرار است امسال معرفی شوند.

 همانطور که در خبرها خوانده اید آیفون 8 به رسم سنوات قبلی شهریورماه همراه با تغییرات قابل توجه معرفی شود و همزمان شرکت اپل از نسخه های به روز شده برای مدل کنونی این اسمارت فون به نام های آیفون 77 اس و 7 اس پلاس رونمایی خواهد کرد.

به احتمال بسیار زیاد این دو موبایل از نظر ابعاد مشابه به نسخه استاندارد خود یعنی آیفون 7 هستند، با این همه آیفون 8 طبق شایعات با طراحی کاملا جدید و یک نمایشگر لبه به لبه 5.8 اینچی اولد از راه می رسد که کل بخش جلویی دستگاه را در بر خواهد گرفت.

طبق خبرهای رسیده، حاشیه های اطراف نمایشگر آیفون 8 تنها حدود 4 میلیمتر خواهند بود که البته این موضوع با استناد به تصاویری گفته شده که هفته پیش منتشر شدند و تصور می شود به ماکت این موبایل تعلق دارند.
 
 
  • تازه های فناوری اپراتور دوم تخفیف 50 درصدی ترافیک داخلی را به طور کامل اعمال میکند.
 
براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  اپراتور های اینترنتی باید برای ترافیک داخل شبکه ملی اطلاعات تخفیف 50 درصدی قائل شوند که اپراتور دوم ابتدا برای مصرف اینترنت با تعرفه آزاد آن را اعمال کرده بود .
 
بر اساس آخرین اخبار این اپراتور این تخفیف را برای مصرف بسته های اینترنتی نیز اعمال کرده است.  نحوه اعمال این تخفیف هم بدین صورت است که اگر کاربر بدون استفاده از نرم افزار های تغییر IP  و به صورت عادی وارد سایت های ایرانی متصل به شبکه ملی اطلاعات شوند که تعداد آن به بیش از 200 سایت میرسد ،  مانند وبگاه باشگاه خبرنگاران جوان میزان مصرف اینترنت آنها به صورت نصف محسوب شده و البته قیمت بسته ها تغییری نکرده است.
 
 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.