رییس دانشگاه تهران مطرح کرد؛

تقاضای دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران گفت: تقاضا برای تحصیل در دانشگاه تهران افزایش پیدا کرده به طوری که ما از ۵ کشور جهان ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه داریم.

تقاضای دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در نهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران گفت: در آستانه آزادی خرمشهر تبریک عرض میکنم به دانشجویانی که امروز موفق شدند به عنوان برترین های دانشگاه تهران قرار بگیرند.

وی ادامه داد: آزادسازی و فتح خرمشهر صرفا جز عملیات نظامی نبود بلکه پیروزی یک تفکر و شعار جمهوری اسلامی ایران بود.

رییس دانشگاه تهران افزود: خانوادهای شهدا هم برای دفاع از وطن و آرمانهای این کشور جنگیدند تا مشت محکمی بر دهان مزدوران کشور بزنند.

نیلی عنوان کرد: امروز نتیجه این ایثارها را  به خوبی می بینیم و همه پیشرفت ها و دستاوردهایی که امروز شاهد آن هستیم مدیون ایثارگری جوانان ما در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در منطقه ای که مناظعات از طریق گلوله های توپ و تفنگ در حال حل و فصل شدن است در کشور ما در کمال امنیت یک رقابت بسیار شاداب و موفق صورت می گیرد.

رییس دانشگاه تهران گفت: مردم ایران مدیران خودشان را به خوبی ارزیابی می کنند و مدیران موظف می شوند عملکرد و برنامه های خودشان را بر پیشگاه ملت ایران ارائه کنند و سپس ملت در کمال آرامش رییس جمهور خود را انتخاب می کنند.

نیلی بیان کرد:وقتی به کشورهای دیگری نگاه می کنیم که در اوج تحجر حاکمیت آنها قراردارد و مردم کمترین نقشی در اداره کشور خودشان ندارند و این خوشبختانه چنین فضایی در کشور ما وجود ندارد.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: خوشبختانه ایران جزو ۳ کشور موفق جهان با بالاترین رشد علمی بوده است.

نیلی گفت:در همین دانشگاه تهران نزدیک به ۳ هزار مقاله در نمایه های علمی داشته ایم و رشد ۱۴ درصدی دستاوردهای علمی دانشگاه های ایران مایه تحجر شده است.بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان متعحب از رشد و دستاوردهای علمی این دانشگاه شده اند و این نشان دهنده پیشرفت دانشگاه تهران در عرصه های بین المللی است.

نیلی تصریح کرد: تقاضا تحصیل در دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه تهران به شدت افزایش پیداکرده به طوری که ما از ۵۰ کشور جهان ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی جذب و افرادیکه برای گذارندن دوره کوتاه مدت وارد دانشگاه تهران می شوند به ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود:پارک علم وفناوری دانشگاه تهران که وظیفه اش پل ارتباطی میان جامعه و دانشگاه است گردش مالی ۱۲۰۰ میلیارد تومان دارد که این محصول شرکت های دانش بنیانی است که همین دانشجویان و فارغ التحصیلان تاسیس کرده اند.

نیلی عنوان کرد:تازه اول راه هستیم و لازم است که این عزم را جدی تر انجام دهیم که همه برنامه های کشور متصل به دستاوردهای ملی جوانان شود تا این رشد واقعی  ۸ درصد یا بیشتر را که علاقه مند هستیم و جزو برنامه های جمهوری اسلامی است دست پیداکنیم و بدون توجه به علم و دانش در فضای رقابتی امروز امکان دسترسی به این نرخ های رشد وجود ندارد.

رییس دانشگاه تهران بیان کرد:همه کشورهایی که نرخ رشد بالای ۵ درصد دارند عمده فعالیت شان براساس دانش بنیان است و با این بنیاد بسیار خوبی که امروز ما در دانشگاه ها داریم و باجمعیت ۴/۵ میلیون دانشجو با اتکای براین دانشجویان و با زیرساخت های و ارتباطات بین المللی به  وجود آمده است.

نیلی یادآورشد:قطعا ما می توانیم در حوزه های اقتصادی و توسعه ای هم دنیا را شگفت زده کنیم و این باهمت دانشجویان و جوانان این مرز وبوم و باروح بلند شهیدان شدنی است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
هه هه هه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
از امریکا و انگلستان و المان فک نکنم بیان اینجا تحصیل کنن//بنگلادشت/ افغانستان/سومالی/ کنیا ........
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
اتفاقا میان من خودم دانشجوی علوم پزشکی تهرانم و دیدم که میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
جلب دانشجو از کشورهایی مثل افغانستان و تاجیکستان و پاکستان و ارمنستان و کشورهای فقیر دیگر چه سودی برای کشورمان دارد و چه نفعی برا غنای فرهنگی کشور دارد
آخرین اخبار