زنجان؛

برگزاری سمينار آموزش مديريت بهينه مصرف انرژی

سمينار آموزش مديريت بهينه مصرف انرژی در مدرسه شاهد پسران زنجان برگزار شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛با توجه به افزایش اوج مصرف برق درفصل تابستان، ضرورت اطلاع رسانی وآگاهی مردم از نحوه مدیریت بهینه مصرف انرژی برق دوچندان شده و بدلیل نقش مهم آموزش وپرورش در نهادینه کردن فرهنگ صحیح الگوی مصرف انرژی، مدارس در اولویت کاری برگزاری سمینارهای آموزشی قرار گرفت.

گروه مدیریت مصرف برق این شرکت در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و آگاه سازی دانش آموزان در خصوص اصول صحیح الگوی مصرف، اقدام به برگزاری سمینار آموزشی در مدرسه شاهد پسران زنجان کرد

در این سمینار آموزشی درباره آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی برق، اهمیت و جایگاه برق در زندگی، سرانه مصرف برق در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها، ضرورت بهینه سازی مصرف برق، لزوم صرفه جویی انرژی در منزل، مقایسه لامپهای کم مصرف با لامپهای رشته ای، استفاده از لامپ کم مصرف و منافع اقتصادی آن، لزوم جایگزینی لامپهای معمولی پر مصرف با لامپهای کم مصرف آموزش‌های به دانش اموزان ارائه شد.

خودداری از استفاده از کولرهای گازی پر مصرف، لزوم انتقال ساعات کار وسایل پر مصرف خانگی به ساعات کم باری یا میان باری، لزوم رعایت ایمنی برق، پرهیز از دستکاری وسایل و تجهیزات برقی، شیوه‌های کاهش مصرف برق در وسایل خانگی از قبیل: یخچال، فریزر، لباس شویی، کولر و... از دیگر آموزش‌های ارائه  شده به دانش آموزان در این سمینار بود.

در پایان سمینار یاد شده با طرح سوالاتی از دانش آموزان به تعدادی از آن‌ها جوائزی اهداء شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.