نوبخت در نشست خبری:

انتقال گاز رایگان به ترکیه در ارتباط با قرارداد صادرات گاز است/ گزارش مشروح از سوی وزارت نفت اعلام می‌شود

سخنگوی دولت گفت: انتقال گاز رایگان به ترکیه در ارتباط با قرارداد صادرات گاز است و در این زمینه گزارش مشروح از سوى وزارت نفت اعلام می‌شود.

نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (9 خرداد ماه) برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون صدور روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز رایگان به ترکیه، گفت: انتقال گاز رایگان به ترکیه در ارتباط با قرارداد صادرات گاز است و در این زمینه گزارش مشروح از سوى وزارت نفت اعلام می‌شود.
 
 **خرید یک میلیون و 964 هزار تن گندم از کشاورزان

وی افزود: طی روزهای گذشته یک میلیون و 964 هزار تن گندم با هزینه بالغ بر 2 هزار و 751 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که هزار و 298 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

نوبخت تصریح کرد: هزار و 275 میلیارد تومان از بازپرداخت خرید تضمینی گندم به کشاورزان باقیمانده که در تلاشیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم مبلغ تعیین شده را پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در سال جاری 11 میلیون تن گندم با مبلغی بالغ بر 15 هزار و 250 میلیارد تومان خریداری خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که 8 هزار میلیارد تومان آن از خزانه و 3 هزار میلیارد آن نیز از محل تامین اعتبارات، تسهیلات بانکی و شرکت بازرگانی دولتی پرداخت شود.

نوبخت تصریح کرد: در تلاشیم با تسویه اقلام خریداری شده فرصتی فراهم کنیم تا نسبت به افزایش تولید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه هیات وزیران مصوب شد که اگر کشاورزان محصول خود را به بورس عرضه کنند قیمت هر کیلو از محصول آنها 665 تومان و اگر آنها محصولات خود را مستقیما به کارخانجات آرد تحویل دهند 1300 تومان مابه‌التفاوت آن را شرکت بازرگانی دولتی پرداخت می‌کند.
 
**ارائه گزارش بانک مرکزی از وضعیت موسسات کاسپین و آرمان به دولت

سخنگوی دولت در واکنش به اعتراضات اخیر سهامداران موسسات کاسپین و آرمان بیان داشت: رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت موسسات بانکی و اعتباری به دولت ارائه کرده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های بانک مرکزی امیدواریم به زودی مشکلات سرمایه‌گذاران کاسپین رفع شود چرا که بانک مرکزی در راستای صیانت از سپرده مردم همواره اقدام کرده است.
 
وی درباره برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاهای کشور افزود: مبلغی از صندوق توسعه ملی توسط دولت برداشت نمی‌شود اما اگر بخواهیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم باید برای آنها اشتغال ایجاد شود. 

**نرخ تورم در اردیبهشت 7.1 درصد بود
 
نوبخت نرخ تورم در اردیبهشت ماه را 7.1 درصد اعلام کرد.
 
وی بیان داشت: خوشبختانه دولت توانست با برنامه ریزی‌های انجام شده از محل افزایش یارانه‌ها میزان دریافتی اقشار ضعیف جامعه را به 240 هزار تومان افزایش دهد که البته این طرح از دو ماه گذشته در حال اجراست.
 
سخنگوی دولت متذکر شد: برای اینکه تا برنامه ششم به رشد اقتصادی 8.6 درصدی دست پیدا کنیم و نرخ تورم تک رقمی شود باید 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 955 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کنیم که البته این سرمایه گذاری از 7 طریق قابل تأمین خواهد بود به طوری که آورده دولت در این زمینه از طرح‌های عمرانی محاسبه می‌شود و سالانه باید 100 هزار میلیارد تومان از سوی دولت سرمایه گذاری انجام شود.

معاون رئیس جمهور گفت: به منظور انجام سرمایه گذاری در کشور بخش خصوصی، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی همچنین سرمایه گذاری خارجی باید فعالیت کنند تا به اهداف موردنظر در این زمینه دست یابیم.
 
 **مهندسی انتخابات سخن درستی نیست

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود در انتخابات ریاست جمهوری تخلفات انتخاباتی مهندسی شده بود، اظهار داشت: کسانی که به روحانی رأی دادند و کسانی که به او رأی نداده‌اند برای ما محترم هستند؛ استفاده از واژه مهندسی آرا درست نیست و بنده آن را تکذیب می‌کنم چرا که انتخابات تحت نظر شورای نگهبان انجام شد و مجری برگزاری هم وزارت کشور بوده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: از 29 اردیبشهت ماه تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری از برنامه‌های خود دفاع کردند حتی مرزهای اخلاق را در نوردیدند، به هرحال رقبا از بیان نظرات خود کوتاهی نکردند هرچند که برخی از آنها درست نبود بالاخره مردم تمامی اظهارات رقبا را شنیدند و نهایتا گزینه خود را انتخاب کردند، در حال حاضر برای رسیدن به رشد 8 درصدی در کشور به همیاری و همکاری همگان نیاز داریم و ضمن احترام به 16 میلیون نفر از کسانی که به روحانی رأی ندادند باید مطالبات آنها را پاسخ دهیم.
 
نوبخت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش تسهیلات مسکن خانه اولی‌ها به 200 میلیون تومان یادآور شد: دولت اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای پروژه مسکن مهر در نظر گرفت تا بخش‌های زیرساختی آن فراهم شود، علاوه بر این دولت سه طرح در حوزه مسکن برای مردم در نظر دارد به طوری که قرار است سالانه اعتباری از طریق بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در روستاها اختصاص دهد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی از جمله طرح‌های دولت است که در آینده از طریق ارائه تسهیلات اجرایی خواهد شد.
 
**سامانه کارورزی فعال است
 
نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا سامانه کارورزی دولت متوقف شده و چه کسانی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند؟ اضافه کرد: سامانه کارورزی دولت متوقف نشده و فعال است و جزو مصوبه اشتغال است.

وی اظهار داشت: حق بیمه سهم کارفرما برای کارگران را دولت در حق کارورزی تقبل کرده و کسانی که دارای مدرک تحصیلی هستند می‌توانند کارورزی کنند، بر این اساس دولت حقوق آن‌ها را پرداخت خواهد کرد و در اجرای این شرط هم مصمم اقدامات خود را ادامه خواهد داد.
 
سخنگوی دولت درباره گرانی اقلام خوراکی در ماه رمضان گفت: دولت با ارائه گوشت و مرغ به بازار، نظارت کافی را بر افزایش قیمت‌ها اعمال می‌کند بر این اساس به نظر می‌رسد در بازار از ثبات نسبی برخوردار هستیم.

نوبخت با اشاره به طرح استخدام کارکنان دولت بیان داشت: دولت در این زمینه در حال تنظیم لایحه مدیریت خدمات کشوری است تا به کمک آن بتواند وضعیت کارکنان قراردادی و پیمانی دولت را مورد بررسی قرار دهد. دولت با تدوین این لایحه می‌تواند امنیت شغلی را به کسانی که به صورت قراردادی و پیمانی در ادارات فعالیت می‌کنند، فراهم کنند.

وی با اشاره به زمان برگزاری مراسم رئیس جمهور منتخب دوازدهم افزود: زمان برگزاری مراسم تحلیف روحانی هنوز مشخص نیست.
 
**رئیس جمهور در نظر دارد افراد جوان‌تری را وارد کابینه دوازدهم کند

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره به‌کارگیری جوانان در کابینه دولت دوازدهم متذکر شد: رئیس جمهور در نظر دارد افراد جوان‌تری را وارد کابینه دوازدهم کند بر این اساس مجوز استخدام دو هزار نیروی جوان به عنوان مشاوره مدیران را در اختیار داریم همچنین از زنان و جوانان در دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند خواهیم شد.

نوبخت ادامه داد: 3 تا 4 نفر از مدیران خانم در سازمان برنامه و بودجه جایگزین مردان می‌شوند و امکان حضور زنان در سمت وزارت هم وجود دارد.

وی با اشاره به تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اضافه کرد: برای انجام سرمایه‌گذاری خارجی باید تحریم‌ها را پشت سر می‌گذاشتیم، بعد از اجرای برجام سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان بیش از 10 برابر افزایش داشت اما برای آن که آثار این سرمایه‌گذاری آشکار شود باید کمی صبر کرد چرا که تا اندازه‌ای پیدایش نشانه‌های سرمایه‌گذاری بر سر سفره‌های مردم زمان‌بر است.

سخنگوی دولت اظهارداشت: اگر اقدامی خلاف قراردادی خرید هواپیماها صورت گیرد واکنش متقابل انجام می‌دهیم.

نوبخت درباره قطع یارانه برخی از یارانه‌بگیران گفت: یارانه یک میلیون از 4 میلیون و نیمی که قطع شده بود مجددا برقرار شده است.

وی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر تخلفات انتخاباتی و نقش وزارت کشور در این زمینه بیان داشت: در فرایند رأی گیری نکاتی از سوی وزیر کشور مطرح شد که بر اساس آن برخی بر اساس رعایت قانون نتوانستند در ساعات پایانی روز انتخابات رأی خود را در صندوق بیاندازند.

سخنگوی دولت ادامه داد: از 12 شب به بعد در روز 29 اردیبهشت امکان رأی گیری از مردم وجود نداشت زیرا در صورت انجام این کار بر خلاف قانون عمل می‌شد، به هر حال وزیر کشور در تمامی مراحل اخذ رأی تمامی نظرات شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد تا حرف و حدیثی در این زمینه مطرح نشود.

نوبخت درباره احضار استانداران و شکایت‌های مطرح شده علیه آنان خاطر نشان کرد: برخی رقبا از رفتار مدیران سیاسی شکایت کردند و آن را تخلف دانستند، این موضوع واقعیت دارد اما اینکه تا چه اندازه تخلف مدیران صحت دارد باید در این باره منتظر نظر و رأی شورای نگهبان باشیم.

وی پیرامون ساعت ادرای کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته این موضوع را بررسی کرد اما به کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان رأی نداد، دولت در این زمینه اختیار قانونی ندارد به هر حال باید قانون را در این زمینه اجرا کرد. کارکنان دولت از آن جایی که زمانی برای نهار ندارند می‌توانند یک ساعت زودتر به منزل بروند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
هردم ازاین باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۱۳:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
قطعا این نوع قرارداد ها فقط خاص دولت روحانی هست...
خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
به قول مهران مدیری هرکه دروغ بگه از نظر مردم محبوبتر تا راستگو باشه رای مردم اینو نشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
کرسنته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
در عوض ترکیه 2 نفر از درجه داران ما را می کشند!
Iran (Islamic Republic of)
طغرل
۱۰:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
مفتی نیست .پولشو میکشن روی قبض گاز مشترکین محترم .ناراحت نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
کلا دولت ماله کشی و ماست مالی. گندش کی در بیاد .................
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
درازای گرفتن گاز داعش را به فیلیپین فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
مرگ بر ظاهر فریبانی که به هر قیمتی می خواهند کارهایشان را توجیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
افتضاح اصلاحات که بیچاره جهانگیری باغرورخودرامنصوب میداند
-
احمدی
۱۰:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
چقدر دروغ پشت سر دروغ صادرات گاز یا حق سکوت کرسنت
Iran (Islamic Republic of)
tutu
۱۰:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
پس قرارداد کرسنت داستانش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
بعد ترکیه در ازای این گاز چکاری برای ما انجام میده؟
آخرین اخبار