ارومیه؛

تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به پایش و شناسایی صنوف تولیدی استان در سال گذشته گفت: امسال به بخش نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی توجه می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه در سال گذشته با توجه به سیاست‌های دولت در حوزه صنعت و معدن، فعالیت‌های مختلفی انجام شد اظهار داشت: دولت در سال 95 مباحثی مانند رونق تولید، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال پایدار را به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در این رابطه برخی دستگاه‌ها مانند سازمان صنعت، معدن و تجازت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت گاز، برق، آب و مخابرات، به عنوان تسهیل کننده امور حضور داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته 268 واحد تولیدی به مدار تولید رسید گفت: از این تعداد برخی نیز ارتقاء تولید داشته و برخی‌ها نوسازی و تجهیز شدند.

وی بیان کرد: با فعال‌سازی این واحدها، برای تعداد هفت هزار و 500 نفر اشتغال، تثبیت، حفظ یا ایجاد شد.

اسکندری با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ذر سال گذشته افزود: در این رابطه استان آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد طرح‌های فعال شده رتبه 9 کشوری و از لحاظ مبلغ تسهیلات به رتبه 12 رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال، دولت بسته رونق تولید و اشتغال را به استان‌ها ابلاغ کرده است، باید تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز کارهای صورت گرفته در مرکز استان را انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته رونق تولید تنها در بخش تولید و صنعت بود اما امسال بخش معدن و واحدهای معدنی و نیز صنوف تولیدی نیز بدان اضافه شده است.

وی بیان کرد: محور عمده این برنامه‌ها نیز توان تولید ملی، تامین مالی، اشتغال و صادرات است.

اسکندری با اشاره به اینکه در سال گذشته صنوف تولیدی پایش و شناسایی شد افزود: علاوه بر آن امسال به بخش نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی نیز توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه دقیق بسته رونق تولید برای تمامی همکاران ادارات شهرستان ضروری است اظهار داشت: از سوی دیگر باید جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز به طور مستمر در شهرستان‌ها برگزار شود و ضمن توجه به موضوع سرکشی و بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی راکد، فعال و نیمه فعال، نوسازی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی نیز با کمک‌های فنی و اعتباری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر تامین زیرساخت‌های واحدهای تولیدی در هر شهرستان افزود: در این رابطه برای مثال برای گازکشی به یک واحد تولیدی باید اولویت‌بندی کرده و توجه داشت که آیا واحد تولیدی مورد نظر دارای اشتغال بسیار یا کم بوده و یا دارای ظرفیت صادراتی است یا نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال تمامی رویدادهای استانی در شهرستان‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: در ابتدای امسال جشنواره ملی فرش افشار در تکاب برگزار شد و قرار است جشنواره فرش این شهرستان در تابستان در تهران برگزار و تولیدات استانی در آنجا در معرض فروش گذارده شود.

اسکندری اظهار داشت: امسال مراسم روز اصناف، روز صنعت و معدن و روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

در ادامه رئیس گزینش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رشد اقتصادی در کشور باید فرهنگ تولید و عدالت اجتماعی ایجاد شود.

چشمه دل تصریح کرد: بی شک تا زمانی که فرهنگ احترام برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نشود هیچ کاری نمی توان انجام داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.