شیراز؛

برگزاری چهلمین دوره مسابقات رشته معارف قرآن کریم در شیراز

کارشناس مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته معارف در مرحله شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید امیر عباس جلالی کارشناس مسئول امور قرآنی اوقاف فارس با بیان اینکه در رشته های معارفی 700 نفر از سراسر شیراز و توابع در این مسابقات ثبت نام کردند، گفت: رشته های معارفی شامل نهج البلاغه، حفظ موضوعی و تفسر قرآن کریم است.
 
جلالی افزود: منابع رشته نهج البلاغه شامل مفاهیم و معارف نهج البلاغه می باشد که به صورت تستی از قسمت یک تا 80 کتاب نهج البلاغه برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه منبع آزمون رشته تفسیر قرآن کریم، تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی و سوره های یوسف و رعد می باشد که به صورت تستی برگزار میشود، گفت: در رشته های حفظ موضوعی نیز از یکصد آیه با موضوع ارزش های اخلاقی آزمون برگزار می شود که منبع به صورت جزوه آموزشی که توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف تهیه شده، در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
 
جلالی بیان کرد: افرادی که امتیاز 80 به بالا را در رشته های معارفی کسب نمایند به عنوان نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد که آزمون رشته های معارفی به صورت سراسری همزمان با کل کشور در ساعت 9 صبح روز چهارم خردادماه برگزار خوهد شد.
 
کارشناس مسئول امور قرآنی اوقاف فارس تصریح کرد: در شیراز این آزمون در حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) برگزار می شود، ضمن آنکه بقاع متبرکه شاخص شهرستان ها نیز میزبان شرکت کنندگان خواهند بود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار