اهواز؛

منابع طبیعی فراوان خوزستان برای توسعه رشته قایقرانی

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: استان منابع طبیعی فراوانی برای توسعه رشته قایقرانی دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی در جهت تقویت تیم های استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ افشین حیدری ،مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نخستین مدرسه تخصصی قایقرانی کشور با هدف ارتقای سطح این رشته و استفاده بهتر از منابع آبی استان با همکاری فدراسیون قایقرانی امسال در خوزستان تاسیس می شود.
 
افشین حیدری اظهار کرد: این مدرسه تخصصی قایقرانی امسال در قالب یک تفاهمنامه با فدراسیون قایقرانی تاسیس می شود و بی شک با راه اندازی آن تحولی در این رشته در خوزستان ایجاد می شود.
 
وی گفت: خوزستان منابع طبیعی فراوانی برای توسعه رشته قایقرانی دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی در جهت تقویت تیم های استان استفاده کنیم.
 
وی افزود: وجود دریاچه، رودخانه، آب های خروشان و دسترسی به آب های آزاد از جمله ظرفیت هایی با ارزش خوزستان است که شاید تمامی استان ها آرزوی داشتن این منابع طبیعی را دارند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: متاسفانه تاکنون برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از این منابع در جهت ارتقای سطح رشته قایقرانی در خوزستان وجود نداشته اما برنامه اساسی برای پیشرفت این رشته در خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.
 
رئیس جدید هیات قایقرانی خوزستان نیز در حاشیه این مجمع اظهار کرد: رشته قایقرانی در خوزستان از نظر سخت افزاری در سال های اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کرد که امید است با حمایت فدراسیون بتوانیم امسال بخش عمده ای از این مشکلات را برطرف کنیم.
 
محمد عصاره طاهری افزود: در بیشتر شهرهای خوزستان استعدادهای خوبی در این رشته وجود دارد که در صورت حمایت می توانند به سرمایه های با ارزشی برای استان تبدیل شده و در رقابت های کشوری و بین المللی برای ما افتخار آفرین باشند.
 
وی گفت: رئیس فدراسیون قایقرانی در این انتخابات این وعده را دادند که از نظر تجهیزات مشکلات خوزستان را به حداقل برسانند و بیشتر نیازهای ورزشکاران را برطرف سازند.
 
وی بیان کرد: حضورهرچه بیشتر نمایندگان خوزستان در تیم های ملی در بخش بانوان و آقایان از اولویت های ما است چرا که خوزستان ظرفیت های بالایی در این رشته داشته اما به دلیل نبود حمایت در سال های اخیر نتوانستند به تیم های ملی راه پیدا کنند.
 
عصاره طاهری گفت: رشته قایقرانی درشهرستان های دزفول، اهواز، آبادان ، خرمشهر و شوشتر ظرفیت های بالایی وجود دارد که درصورت تامین تجهیزات لازم می توانند ورزشکاران برجسته ای را به تیم ملی معرفی کنند.
 
مجمع انتخابات رئیس هیات قایقرانی خوزستان روز سه شنبه با حضور رئیس فدراسیون و جمعی از مسئولان این رشته در خوزستان برگزار و محمد عصاره طاهری به عنوان رئیس هیات استان انتخاب شد.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.