اصفهان؛

برگزاری برنامه های گرامیداشت فتح خرمشهر در اصفهان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان از اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد آزادسازی خرمشهر با شعار حماسی 'من انقلابی ام' در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مجتبی شیروانیان  با اشاره به فعالیت کمیته 10گانه ستاد سالگرد آزاد سازی خرمشهر در استان افزود: ویژه برنامه‌های 'بانگ مقاومت و پیروزی' در سوم خرداد، 'میثاق با شهیدان' در چهارم خرداد و یادواره بزرگ شهدای عملیات فصل بهار با موضوع بزرگداشت فرماندهان و شهدای عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس از جمله برنامه‌های حماسه سوم خرداد در اصفهان است.
 
وی، اجرای رزمایش بزرگ 'بیت‌المقدس 29' در منطقه نصرآباد توسط نیروی زمینی ارتش منطقه اصفهان، رونمایی از 110 کتاب و دوجلد کتاب فاخر اعلام شهدای استان، 500 فیلم خاطره‌نگاری والدین معظم شهدا، تجلیل از هنرمندان عرصه نمایش در شهر نجف‌آباد، افتتاح سینماهای شهرهای فلاورجان، گلپایگان و بوئین‌میاندشت، بازسازی عملیات بیت‌المقدس در فلاورجان به‌مدت سه شب و برپایی نمایشگاه‌های مختلف دفاع مقدس در استان از دیگر برنامه‌های سالگرد آزاد سازی خرمشهر در اصفهان است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: رزمندگان استان اصفهان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقش تعیین کننده و بسزایی داشتند.
سردار شیروانیان افزود: لشکر و تیپ امام حسین (ع)، نجف اشرف و یگانهای زرهی از فاتحان اولیه خرمشهر بودند.
 
وی اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس که در فاصله کوتاهی پس از عملیات فتح المبین در سوم خرداد سال 61 انجام شد اصفهان از استانهایی بود که بیشترین نیروها را در مناطق عملیاتی سازماندهی کرده بود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: این عملیات بسیار سخت و طاقت فرسا، با توکل بخدای رزمندگان و با اخلاص کامل آنها به آزاد سازی خرمشهر منجر شد.
 
شهر خرمشهر در چهارم آبان 1359 در پی 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت 578 روز (19 ماه) در تصرف بعثی ها باقی ماند. 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.