حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ۷۰۰ پژوهشگر مقیم خارج کشور

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: معاونت علمی فناوری از ۷۰۰ محقق مقیم خارج حمایت همه جانبه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری امروز در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری(اینوتکس) در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استارت آپ‌ها در این نمایشگاه اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه ۴۰ شرکت در بخش استارت آپ‌های ایرانیان خارج از کشور حضور دارند و ۷۰۰ نفر از محقققان ایرانی ساکن خارج از حمایت ما برخوردار شده اند.

وی بیان کرد: این امر موجب شده تا محققان به جای آنکه عضو هیات علمی دانشگاه‌ها شوند، در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به فعالیت شوند که تاکنون نمونه‌های موفقی از این شرکت‌ها را عرضه کرده‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به محصولات و خدمات فناورانه عرضه شده از سوی این شرکت‌ها اظهار داشت: در حال حاضر دانش جدید از خارج از سوی کسانی که در آزمایشگاه‌های معتبر دنیا زیر نظر اساتید معروف کار کرده‌اند، به کشور وارد شده است که این امر موجب شده اشتغال جدیدی در کشور ایجاد شود.

وی ایجاد محیط کسب و کار جدید را از دیگر دستاوردهای حضور دانش‌های نوین در کشور ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اختراع تاییدشده عرضه شده که ما یک برنامه جدید در حوزه آموزش و پرورش داریم زیرا معتقدیم نوجوانان را باید از سن مدرسه نوآور، کارآفرین و با اعتماد به نفس بالا تربیت کنیم و تنها بخشی که در این نمایشگاه حضور ندارد سرمایه‌گذاران خطرپذیر است.

ستاری با بیان اینکه در حوزه دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری باید کارهای بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: در روزهای اول فعالیت ما کسی شناختی نسبت به حوزه دانش‌بنیان نداشت و موضع‌گیری‌های زیادی صورت می‌گرفت ولی امروزه فضای کسب و کار تغییر کرده، به‌گونه‌ای که هر روز شاهد هستیم روش‌های نوین با سیستم‌های سنتی در حال رقابت هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر محیط کسب و کار کشور نفتی است که این محیط در حال تغییر به سمت محیط کسب و کار دانش‌بنیان است که این می‌تواند مزایای زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار