آغاز ثبت نام طرح ملی 1451/ معرفی برنامه‌های ماه رمضان 96 شبکه قرآن

نشست خبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیرامون آغاز طرح ملی قرآنی بشارت 1451 و برنامه‌های ماه مبارک رمضان روز سه‌شنبه 2 خرداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیرامون آغاز طرح ملی قرآنی بشارت 1451 و برنامه‌های ماه مبارک رمضان روز سه شنبه 2 خرداد برگزار شد. 

در ابتدا مراسم محمدزاده مدیر شبکه قرآن گفت: فضای قرآنی و رویدادهای قرآنی الحمدالله فشرده و پشت سر هم برگزار می‌شود. بدون برنامهٔ‌ریزی  نمی‌توانیم در برنامه‌ها به موفقيت دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در ماه گذشته پروژه بزرگ مسابقات قرآن را در پیش داشتیم و بدون وقفه مسابقات مالزی را پوشش دادیم و این مسابقات همزمان با برنامه‌های ماه رمضان بود و امروز بعد از پایان این برنامهٔ‌ها طرح ملی قرآنی 1451 آغاز خواهیم کرد.

مدیر شبکه قرآن عنوان کرد: طرح ملی قرآنی 1451 یازدهمین دوره خود را طی می‌کند که‌ سعی شده سطح فراگیری این طرح افزايش پیدا کند. در ضمن قرار است این طرح با مشاركت برخی از کشورها مثل عراق، سوریه و لبنان پا در عرصه بین‌المللی خواهیم گذاشت همچنين علاوه بر سوره ملک در ایام ماه مبارک رمضان در تابستان این طرح به سوره واقعه می‌پردازد

محمدزاده در خصوص نامگذاری ثابت برای این طرح اظهار داشت: به جهت اینکه باید برای این طرح یک عنصر ثابت قرار دهیم و به یک نام واحد رسیده‌ایم، نام « شارت» به این طرح ملحق شد و از نام بشارت 1451 استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ویژه برنامه‌های متنوعی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه قرآن در خصوص معرفی برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: 24 عنوان ویژه برنامه در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن تقدیم علاقه‌مندان می‌شود، یکی از بهترین لحظات ماه مبارک رمضان لحظات اذان گاهی است.قرار است ویژه برنامه صبح « خلوت انس» از حرم امام رضا (ع)، برنامه اذان گاهی ظهر«یاد خدا» از شاهچراغ همچنین برنامه «ضیافت الهی » ویژه برنامه افطار از شبکه قرآن پخش شود. 

البته برنامه شبانه «ماه نشان» به معرفی افراد قرآنی، هنرهاي قرآنی در عرصه‌های مختلف می‌پردازد.

وی افزود: تلاوت‌های ناب قرآنی ،سخنرانی‌ها، ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره)، بحث تفسیر سوره حمد امام(ره)، توجه به محافل قرآنی، کلیپ‌های آموزه قرآنی و سبک زندگی قرآنی بخشی از برنامه‌های متنوع شبکه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود. 

محمدزاده در خصوص برنامه‌های نمایشگاه قرآن تصریح کرد: برای نمایشگاه قرآن ویژه برنامه‌ای به نام «رصد» را در نظر گرفته‌ایم که در فواصل مختلف تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: علاقهمند هستیم شبکه قرآن به کانال ۸ تلویزیون معروف شود و قرار است با ساخت تیزرهایی در این مورد کار کنیم. همچنین در نیمه ماه مبارک رمضان جشن تولد قمری شبکه قرآن و معارف سیما را داریم و قرار است سالگردی به این منظور گرفته شود.

در ادامه این مراسم سیدافضل میرلوحی تهیه‌کننده با اشاره به برنامه «ضیافت» عنوان کرد: بنای ما از ابتدا برای تولید برنامه «ضیافت» این بود که مباحثی درباره اخلاق با محوریت استادان و مراجع داشته باشیم. با ویژه برنامه‌ای که امسال روی آنتن می‌رود و مجموع استادانی که در این چند سال به آنها پرداخته شد، مجموعه‌ای حدودا ۱۱۰ نفره از افراد را داریم که درباره آنها به عنوان اسوه‌های اخلاقی صحبت می‌شود. خوشبختانه این برنامه در این چند سال مورد توجه مراجع قرار گرفت و ما سعی داریم دبیرخانه دائمی برنامه را هم تشکیل دهیم.

احمد لیالی، دبیر طرح «بشارت ۱۴۵۱» نیز در ادامه در توضیح بیشتر این طرح گفت: امسال برای اولین بار دبیرخانه‌ای برای این طرح پیشنهاد شد تا با پایان یافتن طرح «۱۴۵۱» بتوانیم آغاز طرح «۱۴۵۲» را کلید بزنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی چند جشنواره برای این طرح اظهار داشت: امسال جشنواره ترتیل با محوریت سوره ملک و واقعه و با مدیریت رادیو قرآن و جشنواره آثار هنری با محوریت رشته‌های مختلف و با مدیریت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت برگزار می‌شود و نهادهایی همچون دارالقران بسیج، وزارت بهداشت و درمان، وزارت فرهنگ و ارشاد، نیروی انتظامی، حوزه‌های علمیه و ... با ما همکاری دارند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۱» احتمالا اول یا دوم شهریور ماه در مصلی برگزار می‌شود.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن در پایان این نشست درباره تولید فیلم و سریال و همچنین پروژه‌ای که قرار بود با کارگردانی محمدحسین لطیفی در این شبکه ساخته شود، خاطرنشان کرد: تولید فیلم و سریال به طور متمرکز در معاونت سیما انجام می‌شود و پروژه محمدحسین لطیفی نیز در مرکز مربوطه در حال بررسی است و اگر به تصمیم نهایی برسد با مشاوره محتوایی این شبکه تولید و همزمان از شبکه یک و قرآن پخش خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد وجیه
۱۰:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید
مخواستم ببینم می تونم هرروز از سال را همان ایه روز را داشته باشم یا خیر
ممنون ومتشکر
آخرین اخبار