ربیعی در جمع خبرنگاران خبر داد

لزوم ایجاد کد اشتغال هر ایرانی در کنار کد ملی افراد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور شفاف سازی سیاست گذاری‌های بازار کار لازم است تا کد اشتغال هر ایرانی در کنار کدملی آن شخص ایجاد شود.

لزوم ایجاد کد اشتغال هر ایرانی در کنار کد ملی افرادبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره کار آفرینان برتر سال ۹۶ که امروز (سه شنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  نظام کار آفرینی از چند طریق دنبال می‌شود که برای این امر برنامه ریزی هایی را در نظر داریم.

وی افزود: برای اینکه به ۹۵۵ هزار تا یک میلیون شغل دست یابیم نیاز است تا مسیرهایی را پیش رویم که این راه با سرعت بیشتر و پایدارتری طی کنیم.

ربیعی اظهار کرد:سیاست گذاری‌ها با نوع کارآفرینی، خلاقیت و سرعت گره باید گره خورده و برای این امر برنامه هایی را در نظر داریم تا با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در صنعت نساجی و پنبه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار شغل را می‌توان ایجاد کرد و در صنعت پوشاک حتی تا ۲ میلیون شغل را می‌توان در اختیار داشته باشیم، بنابراین باید نظام تعرفه خاص برای تولید صنعت پوشاک یعنی سیستمی را فارغ از نظام تعرفه‌ای ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه هایی وجود دارند که پوشاک داخل را تامین می کنند و نیاز داخل کشور را پاسخگو هستند اما از نظر مالی تامین نیستند.

ربیعی با بیان اینکه در برخی موارد دولت باید کمک کند تا یارانه‌ای برای تأمین نظام مالی ارائه کند، افزود: ۹۰۵ هزار شغل در این راستا ایجاد شده و ۶۰۰ هزار شغل دیگر را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت:به منظور شفاف سازی سیاست گذاری‌های بازار کار لازم است تا کد اشتغال هر ایرانی در کنار کدملی آن شخص ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ما یک لایه کوچک، متوسط و خرد برای اشتغال هم اضافه کردیم که این لایه‌ها تعریف، شاخص بندی و تقسیم بندی شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱. ۵ میلیارد دلار در کمیسیون برنامه و بودجه همچنین فراکسیون اشتغال و اجتماعی مجلس بررسی شده و با قاطعیت رأی آورده است، اضافه کرد: این رقم با بهره ۴ درصد از بانک‌های مشخصی ارائه شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در حال تجدید نظر هستیم که شرکت‌ها بتوانند یکدیگر را تضمین کرده و قرارداد فروش کلی با بهره ۴ درصد را برای آن ها در نظر گرفته تا افراد بتوانند در قالب تعاونی یا شرکت تسهیلات دوبرابری دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این طرح نیز قرار است تا دو هفته دیگر با اتمام شورای عمومی آن وارد صحن شده تا مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

وی یاد آور شد: تاکنون ۵۰ هزار نفر برای کارورزی ثبت نام کرده تا به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شوند.

ربیعی با بیان اینکه استان‌های آذربایجان و خراسان در طرح آموزش در محیط کار موفق بوده و هم اکنون برای اشتغال به کار آماده می‌شوند، گفت: در نظر داریم تا همکاری دستگاه‌های پشتیبان را به منظور بهبود وضعیت کسب و کار و ایجاد کارآفرینی سرعت بدهیم و دستگاه‌های مربوطه برنامه‌های نظام تأمین اجتماعی و مالیاتی خود را در دستور کار خود قرار دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از برنامه های پبشنهاد شده به رئیس جمهور در حوزه اشتغال این بود که برای همه افراد جویای کار نظامی برای رسیدگی به این امور  طراحی شود همچنین برای هر ایرانی در کنار کدملی، کد اشتغال نیز ایجاد شود که سیاست گذاری های این کار مشخص شده است.

وی بیان کرد:برنامه ریزی هایی را جهت نظام تأمین اجتماعی و مالیاتی به منظور بهبود وضعیت کسب و کار و ایجاد کارآفرینی در دستور کار قرار دادیم.

ربیعی با بیان اینکه چشم انداز های خوبی را به منظور فقر زدایی در نظر داریم وبرنامه هایی از سوی  هیئت وزیران مطرح و تدوین شده است ادامه داد:کمک هزینه در کنار بیمه تکمیلی و وام در یک برنامه جامع فقر زدایی به خانواده اعطا می شود.

ربیعی در پایان  گفت: با توجه به اینکه شرکت ها و مؤسسات مختلف برای استخدام افراد بدنبال سابقه کار هستند، نظامی تحت عنوان  صلاحیت حرفه ای با همکاری اتاق بازرگانی و کانون کارفرمایان طراحی شده که هر فردی عضو آن باشد به معنای 4 سال سابقه کار برای او محسوب می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
فکر خوبیه
باید هر کس فقط یک شغل داشته باشه، در ضمن بیکار واقعی هم مشخص میشه
فقط سریع انجام بدید پیر شدیم بخدا
آخرین اخبار