بجنورد؛

برپایی جشن رمضان و نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی

جشن رمضان و یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم با 80 غرفه در استان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رضایی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در نشست با خبرنگاران گفت: برنامه های جشن رمضان با محوریت مخاطب محوری و با تقویت محتوای قرآنی در قالب برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهای استان ارائه می شود. 

وی افزود: نمایشگاه نشر مکتوب قرآنی در 80غرفه با 30 اثر استانی و کشوری و با ارائه 10 هزار عنوان کتاب در استان برپا می شود .

رضایی برگزاری 22 محفل انس با قرآن، 20نشست علمی و تخصصی از محتوای نهج البلاغه، 140جلسه تفسیر تدبر در قرآن کریم و تعویض 500جلد مصحف قرآن را از مهم ترین برنامه های ماه مبارک رمضان در استان برشمرد. 

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن یکی از برنامه های جشن رمضان است که با رویکرد مخاطب محوری در 7 شهرستان استان برگزار می شود .

محمدی مدیر اجرایی ستاد جشن رمضان استان نیز در این نشست جشن رمضان را یکی از برنامه های ملی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 20موسسه ی قرآن و عترت در این طرح در استان همکاری دارند، افزود: ایجاد نشاط، تحقق در حوزه ی دین و تبیین و ترویج قرآنی، دینی و فرهنگی از اهداف این جشن است. 

حیدری معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هم گفت: اجرای نمایش خوانی و نمایش خیابانی با 150متن قرآنی و اکران فیلم به صورت سیار با مضامین ماه رمضان و قرآن به صورت مستند و انیمیشن از برنامه های ارائه شده است. 

گفتنی است: نمایشگاه قرآن از اول رمضان تا 12خرداد در نگارخانه ی شهرستان بجنورد با تخفیف 15 تا 30درصد برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.