سرویس فارماکوپه دارویاب بیمارستانی در آذربایجان غربی ایجاد شد

به همت معاونت غذا و داروی ارومیه سرویس فارماکوپه دارویاب بیمارستانی در استان آذربایجان غربی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛دکتر لعیا صدیق راد مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی گفت: فارماکوپه بیمارستانی در استان آذربایجان غربی الکترونیکی و یکسان سازی می شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، نرم افزار دارویاب فارماکوپه بیمارستانی با هدف دسترسی آسان پزشکان و داروسازان و سایر شاغلین حرف پزشکی به صورت الکترونیک و از طریق نرم‌افزار اندروئید تلفن همراه به آخرین اطلاعات در حوزه فارماکوپه بیمارستانی فعال گردید.

صدیق راد افزود: با استفاده از این نرم افزار لیست داروهای مورد استفاده در مراکز درمانی یکسان سازی شد و همچنین آمار اقلام دارویی موجود در بیمارستان‌ها، برندهای مورد تایید پزشکان هر بخش، و ارتقاء سلامت تجویز دارو، تسهیل دریافت اطلاعات فارماکوپه و داروهای در دسترس هر بیمارستان، سهولت در گزارش دهی و گزارش گیری در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از امکانات موجود در نرم افزار فراهم شد.

در فاز نخست راه اندازی این سامانه مسئولین فنی بیمارستان ها و در فاز های بعدی پزشکان، داروسازان و پرستاران و در فاز نهایی پرسنل مدیریتی از این سامانه بهره مند می شوند.

همچنین به منظور پیشگیری از قاچاق و عرضه کالاهای سلامت محور: سیستم بازرسی و نظارت معاونت غذا و دارو ارومیه، الکترونیکی شد.

با راه اندازی این سامانه، کارشناسان بازدید کننده ملزم به ثبت بازدید، اسکن بارکدها و کنترل برچسب اصالت و سلامت کالاهای موجود در فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش و انبارهای نگهداری خواهند بود.

این سامانه در مرکز استان و شهرستان های استان راه اندازی و از سوی کلیه کارشناسان حوزه غذا و دارو اجرا می شود.


 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.