اعلام زمان خرید تضمینی غلات و دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: زمان خرید تضمینی محصول گندم، جو و کلزا از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جمشید دارا با بیان این مطلب افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمینی گندم را به عهده خواهد داشت.
دارا ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید از قرار هر کیلوگرم به مبلغ 13 هزار ریال تعیین شده که البته هر چقدر افت از مقادیر ذکر شده کمتر باشد به قیمت افزوده خواهد شد و هر چقدر افت بیشتر باشد از قیمت خرید تضمینی کاسته خواهد شد. میزان حداکثر افت مفید 10 درصد و افت غیرمفید 7 درصد و حداکثر رطوبت 12 درصد است.
وی خاطر نشان کرد: حداکثر میزان سن زدگی هم تا 2 درصد بدون کسر بلایا قابل خرید است و زمان خرید گندم در سطح کشور از ابتدای فروردین ماه 96 لغایت پایان آبان ماه است .
این مسئول با بیان اینکه متولی خرید تضمینی جو شرکت پشتیبانی امور دام کشور است ، تاکید کرد: قیمت خرید تضمینی جو با 3 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید در مراکز تحویل گیری جو مبلغ 10300 ریال تعیین شده، حداکثر افت مفید قابل قبول 5 درصد و افت غیرمفید 3 درصد است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مازاد بر 5 درصد به ازای هر یک درصد، افت تا 8 درصد مبلغ 103 ریال از بهای محصول کسر و مازاد بر 8 درصد قابل تحویل گیری نخواهد بود.
وی اضافه کرد: زمان خرید جو از تاریخ 20 فروردین تا 30 شهریور در سطح کشور تعیین شده است.
دارا خاطر نشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام موظف است حداکثر دو هفته پس از جمع آوری جو کشاورزان در تابلوی بورس کالای کشاورزی عرضه و در صورت عدم استقبال نسبت به پرداخت جو بر مبنای تابلوی بورس اقدام کند.
وی در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز اظهارکرد : متولی خرید تضمینی کلزا امسال شرکت غله و خدمات بازرگانی استان است که آن هم سازمان تعاون روستایی را بعنوان مباشر خرید تعیین کرده و سازمان تعاون روستایی در مراکز خرید خودکار خرید را انجام می دهد.
دارا افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری به ازای هر کیلوگرم با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت مبلغ 27830 ریال تعیین شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: زمان خرید تضمینی کلزا از اول فروردین ماه سال جاری شروع شده و در تاریخ 31 مرداد به اتمام می رسد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.