اظهارات پوچ وزیر سابق صهیونیست: برای تشکیل ائتلافی علیه ایران، باید میان اسرائیل و فلسطین صلح برقرار شود

وزیر سابق صهیونیست با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای برقراری «صلح» در فلسطین اشغالی، آن را مقدمه‌ای برای تشکیل ائتلاف علیه ایران دانست.

اظهارات پوچ وزیر سابق صهیونیست: برای تشکیل ائتلافی علیه ایران، باید میان اسرائیل و فلسطین صلح برقرار شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، یوسی بیلین، مذاکره کننده و وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی پوچ گفت بدون حل مسئله فلسطین امکان تشکیل ائتلاف علیه ایران وجود ندارد.

وی گفت: «من نمی‌خواهم درباره طرز فکر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، صحبت کنم اما از این شگفتی خوشحالم که دونالد ترامپ تلاش می‌کند روند صلح اسرائیل-فلسطین را احیا کند. وی این مسئله را در دستور کار خود قرار داد و به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت تلاش ها برای داشتن صلح با کشورهای عربی  و کنار گذاشتن مسئله فلسطین ممکن نیست.»

این وزیر سابق صهیونیست افزود: «ترامپ به نتانیاهو گفت محمود عباس شریکی است که هیچ کس نمی تواند وی را نادیده بگیرد. این خبر خوبی است. شاید این چالش سخت‌تر از گذشته باشد، اما بسیار خوشحالم که ترامپ زیاد به حرف کارشناسان گذشته که به وی گفته بودند حتی در این زمینه تلاش نکند، گوش نداده است. اگر آمریکا این را دستور کار خود قرار داده باشد، مطمئنم آمریکایی‌ها راههای خود را برای قانع کردن دو طرف برای پیشرفت به سمت یک توافق دارند.»

یوسی بیلین افزود: «آمریکایی‌ها راه حل را تحمیل نخواهد کرد و به دو طرف نخواهند گفت که این کار یا آن کار را باید انجام دهید و نخواهند گفت که در غیر این صورت، ما از گفتگو خارج خواهیم شد. نتانیاهو تلاش کرد ترامپ را متقاعد کند که مهمترین مسئله مقابله با ایران است. وی موفق شد. ترامپ گفت که ایران دشمن است و ما باید ائتلاف علیه آن تشکیل دهیم. اگر ترامپ بخواهد ائتلاف علیه ایران تشکیل دهد نیاز به معاهده صلح اسرائیل-فلسطین دارد؛ زیرا وی درک می‌کند بدون آن تشکیل چنین ائتلافی علیه ایران امکان‌پذیر نخواهد بود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار