کره شمالی: از توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا به عنوان مرکز تجاوز برخورداریم

وزارت خارجه کره شمالی ضمن اعلام اینکه آزمایش موشکی این کشور برای دفاع از خود است، از توانایی پیونگ‌یانگ برای حمله به خاک آمریکا در صورت تجاوز این کشور خبر داد.

کره شمالی: از توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا به عنوان مرکز تجاوز برخورداریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای از آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل به علت واکنش آن‌ها به آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر این کشور بخشی از روند عادی تقویت توانایی‌های نظامی این کشور برای دفاع از خود بود. 

وی افزود هدف از آزمایش موشکی اخیر، تایید ویژگی‌ها و توانایی‌های فنی سامانه تسلیحاتی موسوم به «پاک گوک سونگ دو» و بررسی میزان سازگاری این سامانه موشکی با شرایط جنگی مختلف قبل از استقرار آن برای استفاده عملی بود.
  
این سخنگو افزود شلیک این موشک بخشی از روند معمول در چارچوب تقویت توانایی‌های نظامی دفاعی کره شمالی بود و  پیونگ‌یانگ به شدت بیانیه خصمانه آمریکا را بعد از این آزمایش موشکی رد می‌کند و انتظار واکنشی دوستانه از سوی آمریکا و پیروان آن در این زمینه را ندارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در ادامه گفت: ما توانایی‌های هسته‌ای این سامانه موشکی را برای هدف قراردادن حوزه عملیاتی اقیانوس آرام از جمله هدف قراردادن هاوایی و آلاسکا و مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی را در اقیانوس آرام نشان داده‌ایم و از توانایی کامل برای هدف قراردادن خاک آمریکا به عنوان مرکز تهاجم و تجاوز نیز برخوردار هستیم.
 
وی در پایان گفت: اقدامات مطرود آمریکا و پیروان آن مبنی بر تقویت قدرت هسته‌ای‌شان به بهانه اقدامات کره شمالی تنها به تشدید خصومت کره شمالی در قبال این کشورها منجر و باعث خواهد شد؛ کره شمالی تلاش های بیشتری را برای ایجاد تنوع در تسلیحات هسته‌ای خود و مدرن‌سازی این تسلیحات و نیروی هسته‌ای خود انجام دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار