خوی؛

مشاهده یک قلاده توله سیاه گوش در ارتفاعات آلمالو بخش قطور خوی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی از مشاهده یک قلاده توله سیاه گوش در ارتفاعات آلمالو بخش قطور خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جبرائیل قلی پور گفت : به دنبال گزارش مردمی مبنی بر مشاهده یک قلاده توله سیاه گوش در منطقه آلمالو بخش قطور خوی ، مامورین بخش یگان حفاظت اداره خوی سریعا در محل حضور و پس از بررسی موضوع مشخص شد سیاه گوش ماده با توجه به امنیت خوب منطقه و وجود کوههای با ارتفاع بلند و صعب العبور اقدام به زاد و ولد نموده و یکی از توله ها در محل باقی مانده است که با رغبت جوامع محلی و فرهنگ سازی خوب اداره حفاظت محیط زیست خوی در منطقه قطور خوی اهالی روستا بدون کوچکترین آسیب رسانی به توله سیاه گوش آن را در محل مورد نظر رها و از محل مربوطه خارج شده تا سیاه گوش ماده به انتقال توله اش اقدام نماید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی تصریح کرد : «سیاه گوش» از گونه گربه‌سانان است که ظاهری زیبا دارد. نام علمی این حیوان Felis lynx بوده و دارای پاهای بلند، دم کوتاه و پشمالو با موهای بلند ریش مانند است. این حیوان در انتهای بیرونی گوش‌های خود به طول چهار سانتیمتر موهای بلند مشکی دارد و به همین دلیل به سیاه گوش شهرت یافته است.

قلی پور افزود: طول عمر این حیوان معمولا ۲۱ سال است و از جوندگان و حیوانات کوچک محیط تغذیه می‌کند به همین دلیل از نظر کنترل جمعیت حیوانات و هرم انرژی برای اکوسیستم ارزش زیادی دارد.

جبرئیل قلی پور ضمن تقدیر و تشکر از جوامع محلی منطقه قطور خصوصا روستای آلمالو اضافه کرد :کشف این گونه نشانگر غنای منطقه قطور خوی از لحاظ پراکنش گونه های حیات وحش بوده و به لحاظ تنوع زیستی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.