اردبیل؛

مناسب سازی ورزشگاهها برای حضور بانوان در سالن های ورزشی

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر مناسب‌سازی ورزشگاه‌های کشور برای حضور بانوان به عنوان ورزشکار و تماشاگر مبنای کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدیان افزود: مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی کشور برای حضور بانوان به عنوان ورزشکار و تماشاگر مبنای کار قرار گرفته ‌و بانوان می‌توانند با رعایت الزامات قانونی و ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به عنوان ورزشکار و تماشاگر حضور یابند.

وی با اشاره به این که یکی از اولویت‌های اساسی وزارت ورزش و جوانان استفاده از اوقات فراغت بانوان برای توسعه ورزش است، افزود: نیاز است در این زمینه خانواده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم سلامت بانوان ایرانی را تضمین کنیم.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان این که اردبیل بیش از 650 هزار زن دارد، گفت: انتظار می‌رود زیرساخت‌های توسعه ورزش بانوان در اردبیل فراهم شود تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های ورزش بانوان برطرف شود.

محمدیان تصریح کرد: نیاز است مدیران ورزش استان اردبیل نیز اعتبارات حوزه ورزش بانوان را افزایش دهند و از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقای ورزش بانوان استفاده کنند که در این زمینه انجام اقدامات اساسی لازمه کار است.

وی اظهار کرد: تا سال 1400 وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی اساسی دارد و درصدد است ورزش را در بین بانوان کشور توسعه دهد.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که 2.5 درصد جمعیت بانوان اردبیل به صورت سازمان یافته ورزش می‌کنند، گفت: این امر قابل قبول نبوده و باید حداقل بانوان سه روز در هفته را به فعالیت ورزشی اختصاص دهند.

محمدیان افزود: دولت برای سرمایه‌گذارانی که قصد راه‌اندازی پروژه‌های ورزشی بانوان را دارند تسهیلات ویژه‌ای از جمله بخشودگی مالیات ارائه می‌دهد که نیاز است نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی برای این امر تلاش کنند تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران بخص خصوصی در ورزش باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.