کمالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند حمایت احزاب و تشکل‌ها از روحانی را نمی‌توان انتخابات حزبی تلقی کرد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در سازوکار انتخابات حزبی نامزدها پس از انتخاب شدن کابینه حزبی تشکیل می‌دهند و احزاب رقیب با تشکیل حزب سایه، رفتار حزب حاکم را بررسی می‌کنند.

حسین کمالی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه انتخابات در کشور ما به صورت حزبی برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: رویه انتخابات در کشور ما به این صورت نیست که احزاب برنامه‌ها و سیاست‌های خود را اعلام کنند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه حمایت احزاب از شخصی که خود را در معرض انتخاب شدن قرار داده است به معنای انتخابات حزبی نیست، ادامه داد: برای برقرار شدن انتخابات حزبی لازم است یکسری سازوکار رعایت شود.

کمالی با اشاره به اینکه در انتخابات حزبی افراد با در نظر گرفتن سازوکار و برنامه‌های ارائه شده حزب خود در انتخابات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در سازوکار انتخابات حزبی نامزدها پس از انتخاب شدن باید کابینه حزبی تشکیل دهند و اداره امور را در دست گیرند و احزاب رقیب هم از صحنه بیرون می‌روند و با تشکیل حزب سایه، رفتار حزب حاکم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به حمایت برخی از احزاب از حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در این انتخابات رئیس جمهور مستقر مجددا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد، اما روند حمایت احزاب و تشکل‌ها از وی را  نمی‌توان انتخابات حزبی تلقی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار