وزیر نفت؛

زنگنه: آدم اسامی زیر مجموعه آینده‌اش را به مطبوعات نمی‌گوید/ کسانی که حرف‌های خلاف زده‌اند را پیگیری می کنیم

زنگنه گفت: برخی انتقاد دلسوزانه‌ بود و ما هم به آنها گوش دادیم اما در این بین کسانی حرف‌های بیخودی می‌زند که ما جواب حرف‌های همه آنها را خواهیم داد کسانی که حرف‌های خلاف زده‌اند ولشان نخواهیم کرد.

تولید سوله‌های مغزی از صفر به صد درصد می‌رسد / کسانی که حرف‌های خلاف زده‌اند را پیگیری می کنیمبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی سی ار ای همراه با انتقال دانش فنی و فناوری ساخت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت  TUBASIX اسپانیا و فولاد اصفهان که امروز در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، اظهار داشت: این قرارداد می‌توانست ده روز پیش انجام شود .
 
زنگنه با اشاره به اظهار نظر برخی مبنی بر اینکه پس از تحریم‌ها ساخت داخل و توجه به آن تمام خواهد شد، افزود: من در پاسخ به آنها گفتم که اتفاقا بعد از تحریم‌ها تولید داخل با پیشرفت قابل روبرو خواهد شد، همین لوله‌های مغزی که در دوران تحریم بدترین گرفتاری‌های ما بود هم اکنون پس از تحریم ها ظرف مدت کمتر سه سال ساخت داخل آن از صفر درصد تا صد در صد خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: ساخت داخل لوله‌های مغزی تنها برای 600 کیلومتر نخواهد بود بلکه ایران در منطقه برای اولین بار  افتخار تولید و صادرات لوله‌های مغزی سی ار ای را خواهد داشت.

زنگنه ادامه داد: طی چندین سال اخیر با بررسی‌های انجام شده ده قلم کالا را به عنوان اقلام مهم و مورد نیاز صنعت را که جزو توانمندی‌های اصلی کشور محسوب می‌شوند را انتخاب کردیم، امروزه برای اکثر آنها قرارداد امضا شده که یکی از مهمترین آنها لوله‌های مغزی سی ار ای است.

وی با بیان اینکه برای ساخت داخل این لوله‌ها به همراه انتقال دانش و فناوری بیش از 550 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است، این موضوع آینده بازار ایران و منطقه را پیش خواهد راند اگر قراردادهای یک الی دو قلم دیگر انجام پذیرد این برنامه به اتمام خواهد رسید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت‌های فولاد مبارک اصفهان و توباچک در مناقصه برنده این قرارداد شده‌اند، افزود: این دو شرکت نسبت به باقی شرکت کنندگان شرایط بهتری را داشته اند کار بسیار بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: برخی انتقاد دلسوزانه‌ بود و ما هم به آنها گوش دادیم اما در این بین کسانی حرف‌های بیخودی می‌زند که ما جواب حرف‌های همه آنها را خواهیم داد کسانی که حرف‌های خلاف زده‌اند ولشان نخواهیم کرد حالا چه سر کار باشیم و چه نه، تا در حافظه مردم بماند چرا که فهم و شعور مردم سرمایه ماست.

وزیر نفت بیان داشت: نمی‌شود حرف زده و بعد گفت صلوات بفرستید سیاست‌های نفتی ما در دولت دوازدهم ادامه پیدا خواهد کرد و قراردادهای مربوط به ساخت داخل، توسعه میدان‌های گازی و نفتی با اولویت میادین مشترک را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه این نشست در بین خبرنگاران در خصوص  پیشنهاد ایران برای نشست یکصد و هفتاد و دومین نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک چیست، گفت: ما پیشنهاد خاصی نداشتیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان توافق اوپک برای یک دوره یکساله وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهادهای در این زمینه برای یک دوره شش ماهه یا نه ماهه است. 
 
وزیر نفت درباره موافقت ایران با تمدید شش ماهه یا 9 ماهه توافق اوپک، بیان داشت: ایران در این زمینه مشکلی ندارد، با هر تصمیمی که اکثریت اتخاذ کنند، موافق خواهد بود. 
 
زنگنه درباره احتمال کاهش دوباره تولید اعضای اوپک هم گفت: هیچ بحثی درباره عدد کاهشی فعلاً نیست، مگر اینکه بحث جدیدی مطرح شود. 
 
وی درباره اینکه آیا امکان کاهش تولید نفت ایران وجود دارد، گفت: خیر، ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد. 


وزیر نفت در پاسخ به این سؤال که با توجه به قرارداد تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان امکان کارشکنی عربستان در نشست 172 اوپک وجود دارد یا خیر، بیان داشت: من علائمی در این خصوص ندیدم. اکنون نشانه‎ها حاکی از آن است که عربستان علاقه‎مند است تا قیمت‌ نفت بالا برود. 

گفتنی است  اوپک در نشست 171 اوپک در 30نوامبر 2016 (دهم آذرماه 95) تصمیم گرفت مجموع تولید نفت اعضای این سازمان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد، غیر اوپکی ها از جمله روسیه نیز همسو با این تصمیم و در نشست با اوپکی ها تصمیم گرفته بودند تولید نفت خود را حدود 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند، این تصمیم از یکم ژانویه سال 2017 اجرایی شده است.
 
زنگنه: معاون اول نمی‌شوم  
 
وزیر نفت در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد احتمال انتصاب خود بعنوان معاون اول رییس ‌جمهور در دولت دوازدهم گفت: چنین احتمالی وجود ندارد. 
 
وی درمورد گزینه های پیشنهادی خود برای تصدی وزارت نفت نیز تصریح کرد: هرگاه صحبت از تغییر بود، اعلام خواهم کرد، هنوز رییس‌جمهور وارد بحث تعیین اعضای کابینه جدید نشده است. 
 
زنگنه درمورد اسامی پیشنهادی خود نیز بیان داشت: «آدم که این حرف‌ها را به مطبوعات نمی‌گوید». 
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه  آیا شما دوست دارید در دولت دوازدهم باقی بمانید یا خیر، گفت: من ممکن است خیلی چیزها دلم بخواهد ولی باید دید چه خواهد شد! 

زنگنه درباره محاکمه متهمان جدید پرونده فساد نفتی نیز گفت: از اعتراف همدستان بابک زنجانى اطلاعى ندارم. 

وزیر نفت درمورد صادرات گاز به عراق نیز ، گفت:  اکنون مسأله گشایش LC مطرح است که با حل این موضوع، صادرات را شروع خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: لوله ، زنگنه ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار