در افتتاحیه هشتمین کنگره داروسازی بالینی مطرح شد؛

حضور اثربخش داروسازان بالینی در کنار تیم درمان/ ضرورت افزایش ظرفیت داروساز های بالینی در بیمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت داروساز های بالینی در بیمارستان ها حضور داروسازان بالینی در کنار تیم درمان را اثربخش دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در افتتاحیه هشتمین کنگره داروسازی بالینی که در سالن همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: حضور شکوهمند مردم و انتخاب آگاهانه آنها در انتخابات ریاست جمهوری برای همه به دلیل استمرار دولت تدبیر، توسعه ایران و به ویژه تداوم دولت سلامت بسیار ارزشمند و شادی آفرین بود.
 
وی افزود: دولت یازدهم با توجه ویژه خود و اختصاص منابع بیشتر به حوزه سلامت، آنها در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و با شروع طرح تحول سلامت و اختصاص یارانه سلامت موجب افزایش بهره مندی مردم از خدمات سلامت و کاهش پرداختی از جیب آن‌ها شد. 

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، افزایش دسترسی مردم به خدمات و بهبود وضعیت نظام سلامت به نفع مردم را گوشه‌ای از دستاوردهای دولت یادهم است و استمرار این دولت به معنای ادامه این طرح با قوت بیشتر و پیشرفت به سمت افق‌های رشد و تعالی حوزه سلامت است. 

وی در حوزه داروسازی بالینی گفت: با توجه به تغییر فرآیندهای درمانی در دنیا، امروزه تیم‌های درمانی تشکیل شده و دیگر فقط یک پزشک به تنهایی عهده دار سلامت و درمان نیست و این تیم متشکل از پزشک بالینی، متخصص تغذیه، روانشناس بالینی و همچنین داروساز بالینی است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به روش‌های گذشته دارد. 

آقاجانی تصریح کرد: حضور متخصصین داروسازی بالینی برای تجویز منطقی داروها، کاهش تداخلات و عوارض دارویی، جلوگیری از مقاومت میکروب‌ها به آنتی بیوتیک‌ها و انتخاب درست آنتی بیوتیک‌ها در روند درمانی بسیار ضروری و حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه چالش‌های دارویی موجود در روند درمانی حاکی از اهمیت تاثیر حضور داروسازان بالینی در روند درمانی است، تاکید کرد: امیدواریم با افزایش ظرفیت و تربیت نیروی انسانی حوزه داروسازی بالینی شاهد حضور آن‌ها در تمام بیمارستان‌ها و به خصوص در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بیماران صعب العلاج باشد.
 
معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: یکی از دستاوردهای دولت یازدهم درج شدن کدهای مربوط به داروسازی بالینی برای اولین بار در کتاب ارزش نسبی خدمات بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار