مشهد؛

بهره برداری از 4 نیروگاه خورشیدی

از چهار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل مسکونی کارکنان بازنشسته سپاه امروز در سبزوار بهره برداری شد.

بهره برداری از 4 نیروگاه خورشیدیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،غلامرضا محمد پور مسئول کانون بازنشستگان سپاه استانی خراسان رضوی در این مراسم گفت: ساخت هر نیروگاه پنج کیلوواتی 250میلیون ریال هزینه دارد و برای نصب آن 45مترمربع مساحت لازم است .

وی افزود: با نصب این نیروگاهها میانگین تولید و فروش برق یک خانواده به شرکت برق ماهیانه 6 تا هفت میلیون ریال است و در مدت سه و نیم سال هزینه نصب آن تامین می شود.

مسئول کانون بازنشستگان سپاه استانی خراسان رضوی گفت: ساخت و نصب این نیروگاهها از پارسال در خراسان رضوی آغاز و تاکنون 29نیروگاه خورشیدی در این استان را ه اندازی شده و سبزوار دومین شهر خراسان رضوی پس از مشهد است که نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در آن راه اندازی شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا داجلری فرمانده تیپ 47مهندسی رزمی سپاه سبزوار نیز گفت: این طرح به صورت طرح ملی در کشور تصویب شده و وزارت نیرو بر اساس تفاهمنامه در مدت 20 سال برق تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می کند.

وی افزود: استفاده از انرژیهای رایگان و پاک سبب جلوگیری از اسراف انرژیهای تجدیدناپذیر، افزایش تولید ملی و کاهش آلودگی محیط زیست می شود.

در سال اقتصاد مقاومتی، "تولید و اشتغال" از مباحث موضوع انرژی است و استفاده از نیروگاههای خورشیدی سبب حفظ انرژیهای فسیلی برای آیندگان و ذخیره منابع ملی می شود.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.