به تکاپو افتادن اروپا برای مبارزه با تروریسم!

فرانس بیست و چهار گزارش داد اروپا به دنبال تقویت راه‌های تبادل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم است.

به تکاپو افتادن اروپا برای مبارزه با تروریسم!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که روز گذشته برای اعلام همبستگی با مردم انگلیس به سفارت این کشور در پاریس رفته بود تشدید همکاری های اروپا برای مبارزه با تروریسم را خواستار شد. 

خبرنگار شبکه در بروکسل در مورد چگونگی تقویت همکاری های اروپایی برای مبارزه با تروریسم گفت: در حال حاضر شیوه کار همان است که در سالهای اخیر به ویژه از زمان شدت گرفتن حملات تروریستی در خاک اروپا و حمله پاریس به کار گرفته می شد. در واقع اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد نوعی قطب حفاظتی میان کشورهای اروپایی است.

 اتحادیه اروپا چارچوب قانونی می خواهد که در وهله نخست تعریف دقیقی از تروریسم ارائه و پس از آن اجازه تبادل اطلاعات میان دستگاه های اطلاعاتی کشورهای گوناگون را بدهد. هم اکنون یوروپل در حوزه همکاری های پلیس و یوروژوست در حوزه همکاری های قضایی در اروپا فعال هستند. 

خبرنگار شبکه افزود: اروپا هم اکنون می تواند راههای ارتباطی به ویژه برای تبادل اطلاعات را تقویت کند. 

وی در مورد اینکه آیا برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) این همکاری ها را با مشکل رو به رو می کند، گفت: آنچه اروپا را نگران کرده است واکنش بسیار تند ترزا می، نخست وزیر انگلیس است. وی چند ماه پیش در نامه ای اعلام کرده بود همکاری ها در حوزه تروریسم ممکن است با برکسیت به خطر بیفتد. اما هم اکنون همه کشورها معتقدند تبادل اطلاعات می تواند بین همه کشورها صورت گیرد و این مسئله حتی پس از برکسیت نیز امکان پذیر است و لزوما به فرمول نوشته شده در قوانین اروپایی نیاز ندارد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار