دموکرات‌های کنگره به ترامپ هشدار دادند

جمعی از دموکرات‌های کنگره آمریکا به رئیس‌جمهور کشورشان درباره هرگونه حمله پیشگیرانه به کره شمالی هشدار دادند.

دموکرات‌های کنگره به ترامپ هشدار دادند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد: شصت و چهار نماینده دموکرات که از آنچه آن را واکنش شتابزده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواندند نگرانند، روز سه‌شنبه از وی خواستند به طور مستقیم با کره شمالی مذاکره کند و هشدار دادند رئیس جمهور برای حمله نظامی پیش دستانه به موافقت کنگره نیاز دارد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: در نامه ای که به امضای نمایندگان آمریکایی رسیده، آمده است: «اقدامات معدودی مانند آغاز حملات یا اعلام جنگ با کشوری هسته ای مانند کره شمالی به بحث کردن نیاز بیشتری دارد. سیاستی غیر قابل پیش بینی یا غیر منسجم در این منطقه ناآرام، خطر جنگی غیر قابل تصور را دارد.»

این نامه در حالی ارسال شده است که دولت ترامپ در هفته های اخیر در خصوص آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و نیز تهدیدات به طور فزاینده شدید پیونگ یانگ مبنی بر استفاده از «شمشیر عدالت هسته ای» ضد آمریکا، علائم متفاوتی فرستاده است.

ترامپ گفته است در شرایط مناسب علاقمند است با کیم جونگ اون، رهبر سی و سه ساله کره شمالی که سنش نصف ترامپ است، دیدار کند. ترامپ همچنین در مورد رهبر کره شمالی ابراز ناشکیبایی و به احتمال حمله پیش دستانه آمریکا به کره شمالی اشاره کرده است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان پی آر گفت مشخص است که مذاکرات مستقیم ترجیح داده می شوند، هدف عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای است و اینکه آمریکا به دنبال سرنگونی دولت آقای کیم نیست.

منتقدان، این سخنان را نشانه ای از سردرگمی بیشتر سیاست های دولت ترامپ خوانده اند.

در این نامه دموکرات های کنگره آمده است رویکرد تیلرسون «راه حل ارجح» است و از ترامپ خواسته شده است به این رویکرد پایبند باشد.

قانونگذاران آمریکایی نوشته اند: «ما با احترام، خواستار دریافت اطلاعات بیشتری درباره اقداماتی هستیم که دولت شما در حال انجام دادن آنها برای پیشبرد دورنما یا مذاکرات مستقیمی است که می توانند احتمال وقوع جنگ فاجعه بار را کاهش دهند و در نهایت به عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای منجر شوند.»

در این نامه با اشاره به اینکه سه رئیس جمهور قبلی آمریکا درباره احتمال حملات نظامی به کره شمالی بررسی کرده بودند، نوشته شده است اما «در نهایت مشخص شد گزینه نظامی که با خطر غیر قابل قبول واکنش متقابل پیونگ یانگ روبرو نشود، وجود ندارد.»

در این نامه از ترامپ خواسته شده است در جهت ملحق شدن خانواده های کره ای که به واسطه ترک مخاصمه و توقف جنگ کره مدتی مدید از هم جدا افتاده اند و نیز پیدا شدن اجساد نظامیان آمریکایی کشته شده در آن جنگ، اقداماتی را اعلام کند.

حدود یک سوم از جمعیت پنجاه میلیون نفری کره جنوبی در منطقه شهری سئول زندگی می کنند و در تیررس موشک های کره شمالی قرار دارند. حدود سی هزار نظامی آمریکایی و صد هزار غیر نظامی این کشور نیز در کره جنوبی کار و زندگی می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار