اردبیل؛

آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پارس آباد

رئیس اداره امور عشایری پارس آباد گفت: کوچ بهاره 6 هزار و 400 خانوار عشایر شاهسون دشت مغان از امروز به مناطق ییلاقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پهلوان افزود: کوچ بهاره عشایر بعلت خشکسالی امسال نسبت به سال گذشته 10 روز زودتر آغاز شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده، کوچ عشایر منطقه از قشلاقات به سمت مناطق ییلاقی تا 10خرداد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به عشایر کوچنده، هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه از جمله فرمانداری، پلیس راه، دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، صورت گرفته است.

پهلوان از تشکیل دوگروه ثابت و سایر برای ارائه خدمات لازم به عشایر کوچرو خبر داد و گفت: تسهیل تردد عشایر و دام از معابر و جاده های برون شهری، تامین امنیت در مسیر کوچ، ارائه خدمات بهداشتی و دامپزشکی ، آبرسانی با مخازن و منابع آبی سیار از خدمات مهم دستگاه های مربوطه به کوچندگان می باشد.

وی افزود: همه ساله با گرم شدن هوا، عشایر شاهسون مغان از قشلاقات به مناطق ییلاقی و سرسبز شهرستان های هریس، سراب، مشگین شهر، سرعین، دامنه های سبلان و بزگوش، طاووس گلی، قارانلیق دره سی، سونابیگم و اوکوز داغی کوچ کرده و به تعلیف احشام خود می پردازند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار