طرح تحول نظام آموزش پزشکی نقطه عطف نظام سلامت

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی گفت: بسته‌های آموزشی و بازنگری برنامه‌های سر فصل‌های آموزشی از نقاط عطف طرح تحول سلامت است.

طرح تحول نظام آموزش پزشکی نقطه عطف نظام سلامت
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالقی‌نژاد دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و ۲۸ گنکره فیزیوتراپی اظهار کرد: در نظام سلامت کشور رشته‌های پزشکی به عنوان حلقه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که بدون حضور یکی در نظام در نظام سلامت وقفه ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: خدمات توان بخشی که فیزیوتراپی از ارکان آن است در نظام سلامت از واقعیت‌های اولیه بهداشتی که تا سطوح بالای خدمات در آن گنجانده شده است و این رشته به صورت مستمر در حال بازنگری و ارتقا است.
 
وی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به سلامت بوده‌ایم که در هیچ کدام از ادوار جمهوری اسلامی این قدر نظام سلامت توجه و حساسیت نداشته است.
 
خالقی نژاد گفت: امیدواریم طرح تحول که نگاه ضعف و قوتی داشت در دوره دوم در زمینه ارتقای سلامت با به کارگیری تمام رشته‌ها و خدمات نتیجه بهتری را ایجاد کند.
 
وی طرح تحول نظام آموزش پزشکی را از نقاط عطف نظام سلامت دانست و گفت: تقریبا بازنگری سر فصل‌های آموزشی تحقق پیدا کرده و شورای عالی برنامه ریزی و مسئولان وزارت بهداشت تحول فیزیوتراپی را در نظام سلامت پذیرفته‌اند، اما در روند اجرا شاهد برخی از مشکلات هستم.
 
وی از پایلوت دانشگاه ایران در سر فصل‌های فیزیوتراپی دکترای حرفه‌ای که به تصویب رسیده است خبر داد و گفت: باید در کمیته کاری از افراد خبره در این رشته و نحوه اجرا سر فصل‌های آموزشی با رد نظر گرفتن جنبه ارائه خدمات آگاهی کامل داشته باشیم.
 
این فیزیوتراپیست گفت: با رفع اختلافات جزئی می‌توانیم شاهد مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی باشیم که هم اکنون نیز مسئولان وزارت بهداشت اقداماتی انجام داده‌اند و با حضور چند دانشگاه توانمند توان بخش توان بخشی و اساتید خبره شاهد اجرا سازی این طرح خواهیم بود.
 
وی یادآور شد: کنگره‌های علمی و پزشکی باید با بروز رسانی علم متخصصان و ارتقای آموزش رفع مشکلات صنف را نیز عهده دار شوند که امیدواریم در این کنگره با حضور متولیان بهداشت و درمان، اعضای بورد و انجمن فیزیوتراپی و سایر محققان شاهد این اهداف باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.