مراسم روز ملی روسیه در تهران برگزار شد

روز ملی جمهوری فدرال روسیه امروز در سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

مراسم روز ملی روسیه در تهران برگزار شد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، روز ملی جمهوری فدرال روسیه امروز چهارشنبه در سفارت این کشور با حضور مقامات مختلف کشورمان و نیز سفرای خارجی مقیم ایران در این تهران برگزار شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد در این مراسم با بیان اینکه خوشحالیم که روابط سیاسی در بالاترین سطح خود قرار دارد، گفت: روسای جمهور دو کشور در ٤ سال گذشته ٨ بار با هم دیدار داشته‌اند که نشانگر سطح بالای روابط سیاسی دو کشور است.

وی همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تهران-مسکو را رو به رشد دانست، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و مجلس دومای روسیه نیز در سطوح مختلف با یکدیگر ارتباط و همکاری‌های خوبی دارند.

وزیر ارتباطات کشورمان تصریح کرد: ایران به عنوان همسایه روسیه علاقمند است که این کشور مسیر ثبات، رشد و موفقیت را طی کند.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران نیز در این مراسم سفیر با اشاره به مسابقات جام جهانی در روسیه از همه علاقمندان به فوتبال خواست تا به این کشور سفر کرده و از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این کشور بهره ببرند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و محمد ایرانی مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه از جمله مهمانان ایرانی شرکت کننده این مراسم بودند.

همچنین سفرای کشورهای هند، چین، ارمنستان، اسپانیا، لبنان، ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، فلسطین و قرقیزستان از جمله سفرایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار