شمخانی: حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک ایران و پاکستان ضروری است

دبیر شورای عالی امنیت ملی مشاور امنیت ملی در دیدار نخست وزیر پاکستان بر ضرورت مراقبت و حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک و جلوگیری از فعالیت گروههای تروریستی در مناطق مرزی تاکید کرد.

شمخانی: حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک ایران و پاکستان ضروری است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از سخنرانی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه و در ادامه ملاقاتهای دو جانبه خود، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این ملاقات با بررسی و ارزیابی نتایج اقدامات نهادهای امنیت ملی دو کشور که در جریان دیدارهای متقابل مورد توافق قرار گرفته بود بر رفع موانع و تسریع در اجرایی سازی توافقات فی مابین تاکید کردند.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر که از سوی گروههای مزدور در مرز ایران و پاکستان بر علیه مرزداران ایرانی انجام گردید و به شهادت تعدادی از سربازان کشورمان منجر شد اظهار داشت: مراقبت و حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک و جلوگیری از حضور و فعالیت گروههای تروریستی در مناطق مرزی ضرورتی غیر قابل اجتناب است.

وی با تاکید برافزایش ارتباطات و رایزنی نزدیک میان مقامات سیاسی و امنیتی دو کشور اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالث که هیچ علاقه ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر گذاری منفی داشته باشند.

ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات با تبریک انتخاب مجدد جناب اقای روحانی به عنوان رییس جمهور ایران اظهار داشت:سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش هماهنگی های دو کشور برای مقابله با اقدامات خشونت بار در مرزهای دو کشور بدنبال داشت.

وی اراده قاطع رهبران پاکستان را چون گذشته در مسیر ارتقاء مناسبات همه جانبه میان دو کشور عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم همکاریهای امنیتی دو کشور از بروز مشکلات مشابه جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار