روی خط فناوری/3

معرفی بازی فوتبال پرطرفدار PES 2018 / زیرنویس فیلم، راهی برای نفوذ هکرها به سیستم / عینک‌های آفتابی جایگزین گوشی های هوشمند / ساعت هوشمند بریل / ترفندی جالب در اینستاگرام

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در طول روز فرصت خواندن و دنبال کردن اخبار فناوری را نداشتید مهمترین اخبار این حوزه را در این خبر به صورت مختصر و مفید مطالعه کنید.
 
 تازه های فناروی 3 خرداد
 
تازه های فناروی 3 خرداد 
 
  • زیرنویس فیلم، راهی برای نفوذ هکرها به سیستمتان
تازه های فناروی 3 خرداد
امروزه کاربران بسیاری از فیلم‌های زبان اصلی را با استفاده از زیرنویس  مشاهده می‌کنند که عموماً از نوع فایل‌های جداگانه با پسوندی مانند SRT در اینترنت موجود است.
 
یک شرکت امنیتی به نام "Checkpoint" به تازگی کشف کرده است، به دلیل آسیب پذیری موجود در برخی از پلیر ها یا پخش کننده‌های ویدئو، هکرها  با استفاده از فایل‌های زیر نویس آلوده امکان نفوذ به دستگاه کاربر را داشته و حتی می‌توانند کنترل کامل آن را به‌دست بگیرند.
 
این بدان معناست که بیش از 200 میلیون کاربر در جهان در معرض خطر قرار دارند.
 
از معروف‌ترین پلیر هایی که این مشکل امنیتی در آنها تأیید شده است می‌توان به  "PopcornTime"،"VLC"،"Kodi" و "Stermio"  اشاره کرد.

در نتیجه کاربران برای در امان ماندن از این خطر باید پلیر های خود را به آخرین به‌روزرسانی آپدیت کنند تا این مشکل رفع شود.

و البته برای رفع خطر به طور کامل توصیه به استفاده از نسخه اصلی فیلم‌ها و زیر نویس های همراه آن می‌شود.
 
 
تازه های فناوری 
 
  • ساعت هوشمند بریل اختراع شد
 ساعت هوشمند بریل اختراع شد
ساعت بریل از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و قابلیت اعلام زمان، متن و هشدار برنامه های گوشی هوشمند را داراست.

 ساعت هوشمند بریل که  "دات" نامیده می شود، یک نوآوری مدرن برای نابینایان محسوب می شود، از آهن ربا(مگنت) و سیگنالهای الکتریکی برای انتقال پیام به نابینایان استفاده می کند. این ساعت از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و قابلیت اعلام زمان، متن و هشدار برنامه های گوشی هوشمند را دارد.
 
این ساعت بریل نه تنها انقلابی در صنعت ماشینهای عظیم الجثه و گران ایجاد می کند، بلکه یک گجت پوشیدنی است که در دنیا مورد استقبال بسیاری از مردم جهان واقع شده است ، گفتنی است حدودا 285 میلیون نفر در دنیا از گجتهای پوشیدنی استفاده می کنند.
 
 
 تازه های فناروی
 
  •  عینک‌های آفتابی جای گوشی های هوشمند را می گیرند
عینک‌های آفتابی جایگزین گوشی هوشمند می شوند!
مایکروسافت قصد دارد در آینده امکانات سیستم واقعیت افزوده هولولنز را در عینک های آفتابی بگنجاند و به تدریج این عینک ها را جایگزین گوشی های هوشمند کند.

 با اجرای این طرح، شیشه های عینک های آفتابی هوشمند انبوهی از اطلاعات را برای کاربران به نمایش درآورده و تعامل با اشیای مجازی افزوده شده به محیط اطراف را هم ممکن می کنند.

ظاهر این عینک های آفتابی کاملا شبیه عینک های آفتابی عادی است و قادرند محتوایی که فعلا از طریق هدست های بزرگ هولولنز قابل مشاهده است را از طریق شیشه عینک های آفتابی نمایش دهند.

گفتنی است؛ نمونه اولیه این عینک آفتابی با قابلیت دید افقی ۸۰ درجه تولید شده و انتظار می رود در آینده تا بدان حد ارتقا یابد که امکانات گوشی های هوشمند امروزی نیز در آن گنجانده شود.
 
 
 
 
تازه های فناوری

  • ماجراهای اپل و سامسونگ بر سر آیفون 9
شایعاتی درباره آیفون 9
با اینکه هنوز محصول 2017 اپل یعنی آیفون 8 به بازار عرضه نشده است، شنیده‌ها از تولید آیفون 9 با ویژگی‌هایی خاص می‌گوید.
 
 گفته می‌شود اپل با شرکت سامسونگ درباره شرایط کلی اندازه نمایشگر مدل جدید خود قرارداد محرمانه‌ای بسته اما جزئیات آن هنوز در دست بررسی است و تصمیم قطعی گرفته نشده است.
 
بر اساس این شایعات احتمالاً آیفون 9 در دو اندازه 5.28 و 6.46 عرضه خواهد شد. همچنین طبق شایعات مطرح‌شده، در این قرارداد مقرر شده است که سامسونگ قطعات گوشی جدید آیفون در سال 2018 را تأمین کند.
 
از جمله این قطعات، نمایشگرهای OLED یا دیود گسیل نور ارگانیک است؛ این نمایشگرها دارای جسم پلیمری است که اجازه می‌دهد ترکیبات آلی به خوبی در آن جمع شوند و به این ترتیب نورهای مختلف با رنگ‌های متفاوت از خود ساطع می‌کند. 
 
 
 
 
تازه های فناروی  

  • با قابلیت آرشیو اینستاگرام، دیگر عکس‌های خود را حذف نکنید
با قابلیت آرشیو اینستاگرام، دیگر عکس‌های خود را حذف نکنید
اینستاگرام به تازگی قابلیتی ارائه کرده است که می تواند جایگزین خوبی برای حذف کردن عکس ها باشد.

شاید شما نیز از آن دسته افراد باشید که عکس های قدیمی خود را در اینستاگرام پاک می کنید و پس از مدتی، از کار خود پشیمان می شوید.  به تازگی ویژگی جدیدی به نام Archive  توسط اینستاگرام  معرفی شده است که کاربران به واسطه آن می توانند به جای حذف کردن پست های خود، آن ها را آرشیو کنند.
 
قابلیت Archive کمک میکند تا با بایگانی کردن یک پست،  آن مطلب دیگر در صفحه شما قابل مشاهده نباشد و البته در زمان دلخواه می توانید پست آرشیو شده را  دوباره به صفحه شخصی خود باز گردانید. 
 
این قابلیت با علامت ساعت  در بالای سمت راست صفحه پروفایل اضافه شده است و می توانید پست هایی که از دید دیگر کاربران پنهان کرده اید (آرشیو) را در آنجا مشاهده کنید.
 
 
 
تازه های فناوری

  •  معرفی رسمی بازی فوتبال پرطرفدار PES 2018
تازه های فناروی 3 خرداد
بازی پرطرفدار  PES یا Pro Evolution Soccer که همپای بازی فیفا و بعضا جلو تر از آن به رقابت با رقیب سنتی خود میپردازد رسما نسخه 2018 این بازی را معرفی و تاریخ عرضه آن را نیز اعلام کرد.
 
شرکت تولید کننده این بازی یعنی کونامی 14 سپتامبر یا 23 شهریور سال جاری را تاریخ رسمی عرضه این بازی اعلام کرد.
 
از جمله ویژگی های اضافه شده به این بازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • امکانات و قابلیت‌های جدیدتر
  • شیوه‌ها و تاکتیک های  مختلف برای مسابقات فوتبال
  • قابلیت‌ کلیدی + Real Touch (برای تشخیص کامل خطا یا عدم خطای هند در اصابت توپ به بدن بازیکنان)
  • تصویر اصلی و نام  بازیکنان تقریبا برای اکثر بازیکنان فوتبال جهان
  • سیستم Real Capture برای نورپردازی های واقعی
  • شبیه سازی 20 هزار اجزای جزئی استادیوم های شاخص در جهان مانند نیوکمپ
این بازی برای پلتفرم ها و کنسول های پلی‌استیشن ۴،پلی‌استیشن ۳، رایانه‌های شخصی ، ایکس‎ باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه خواهد شد.
 
معرفی رسمی بازی فوتبال پرطرفدار PES 2018 / با قابلیت آرشیو اینستاگرام، دیگر عکس‌های خود را حذف نکنید / عینک‌های آفتابی جای گوشی های هوشمند را می گیرند
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار