هشدار جان کری: زمان تحریم‌های جدید علیه ایران نیست/ ابزارهای زیادی برای فشار بر تهران داریم

وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرد واشنگتن ابزارهای زیادی برای فشار بر تهران دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری -- وزیر خارجه دولت اوباما -- در چند پست توئیتری به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که طرح جدیدی را درباره ایران و اعمال تحریم های احتمالی در دست بررسی دارند، درباره هرگونه حرکت نسنجیده و عواقب آن هشدار داد. 

کری در توئیت خود آورده است: «فردا کمیته روابط خارجی سنا، طرح (تحریم های جدید) ایران را بررسی خواهد کرد، تصمیم بزرگی است و من به توانمندی های این کمیته باور دارم. خود بیست و هشت سال در آنجا بوده ام. کمیته روابط خارجی سنا در طول سالها، تاثیر سازنده ای در تحریم ایران و بررسی اساسی توافق هسته ای با این کشور داشت. در موضوع برجام نیز بحث های خوبی داشتیم و من از این بحث ها استقبال می کردم.

وزیر خارجه سابق آمریکا می افزاید: با این حال، دوستان و همکاران قدیمی من، زمان آن رسیده است که با احتیاط عمل کنیم. بعد از انتخاب دوباره روحانی، امکان سوء برداشت نیز بسیار زیاد است و اکنون زمان ارائه طرحی جدید (تحریمی) درباره ایران نیست. ابزارهای زیادی برای افزایش فشار بر ایران در اختیار ما وجود دارد و باید خطرهایی را که برجام را تهدید می کنند، ارزیابی کنیم. باید پیامدهای رویارویی بدون مذاکره را در نظر داشته باشیم. همچنین باید نحوه هر گونه اقدامی با هماهنگی یا رایزنی با متحدان اروپایی که در آن زمان و در حال حاضر نیز بسیار اهمیت دارند، مد نظر قرار دهیم.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
پس اقای روحانی میگفتن من بیام جنگ نمیشه تحریم نمیشه...ترامپ اونقد ادوات جنگی فروخت به عربستان..پس چی شد...اگه مطلب منو نذارید مدیونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۱:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
قابل توجه خائنین
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۹:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
لعنت به تو،لعنت به تمام همکارانت
خدایا مارا از این حرامزادگان بی نیاز و حفظ کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
اوناخیلی متخصص کلاه بردارین
Germany
خادم
۱۴:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
جان کری:بله با پنبه هم میشود سر ایرانیان رابرید
آخرین اخبار