برخی مسئولان وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند؛

افزایش سطح همکاری‌های روسیه و آمریکا در سوریه

بنابر اعلام مسئولان پنتاگون، ارتش‌های روسیه و آمریکا تماس‌های خود را در سوریه به منظور حمایت از نیروهایشان افزایش می‌دهند.

افزایش سطح همکاری‌های روسیه و آمریکا در سوریه
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال جفری هاریگیان، فرمانده عملیات هوایی آمریکا در خاورمیانه به خبرنگاران گفت: «لازم بود که ما تبادل اطلاعات با روس‌ها را افزایش دهیم چرا که تحرکات همه ما در عملیات هوایی تنگ‌تر شده است.» 
  
نیروهای نظام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همپیمانان آن از جمله روسیه به طرف شرق سوریه پیشروی می کنند و به این مناطق که (به اصطلاح) ائتلاف به فرماندهی آمریکا عملیات بر ضد (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش را در آنجا اجرا می کند، نزدیک شده اند.   

این پیشروی خطر وقوع حوادثی بین نیروهای طرفدار نظام سوریه و نیروهای وابسته به ائتلاف را بیشتر می کند و این درحالی است که مذاکرات بین المللی برای حل بحران سوریه همچنان متوقف است.  

مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بودند هواپیماهای ائتلاف به فرماندهی واشنگتن کاروان نیروهای طرفدار ارتش سوریه را بمباران کردند. این کاروان به طرف تاسیسات نظامی در حرکت بودند که نیروهای ائتلاف از آن برای آموزش گروههای مخالف در منطقه التنف نزدیک مرز اردن استفاده می کنند.  

به گفته مسئولانی در پنتاگون، تما‌س‌ها بین ارتش آمریکا و روسیه درحال حاضر در سطح نظامیان بلندپایه و ستادهای کل و در سطح واشنگتن و مسکو صورت می گیرد.   

جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا جمعه گذشته گفته بود آمریکا «پیشنهادی» به مسکو برای تعمیق تبادل اطلاعات ارائه کرده است بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند.   

وی افزود: «برداشت من این است که رو‌سها خودشان نیز همانند ما چنین تمایلی برای جلوگیری از وقوع حوادث و اطمینان از ادامه اقدام بر ضد (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و تضمین جان نیروهایمان دارند.»   

ژنرال هاریگیان گفت روس‌ها و آمریکایی‌ها به شکل منظم مناطقی را که نظامیان و هواپیماهای وابسته به هر دو طرف در آن فعالیت می کنند و طرف دیگر نباید به آن نزدیک شود، مشخص می کنند.  اما وی افزود این مناطق به «مناطق کاهش تنش» که در آستانه بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده بین روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، ارتباطی ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سید جاسم موسوی
۲۲:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
جنگ با داعش مهارت نمیخواهد.هزینه نمیخواهد.اتحاد نمیخواهد.نفت مردم رو که با زور از آنها گرفته کسی نخرد ریشه داعش خشکیده میشود
Netherlands
سید جاسم موسوی
۲۲:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
داعش داره با تجهیزات جنگی سنگین دارایمارک کشورهای آمریکا و ترکیه که با پول بیت المال عربستان تهیه شدن ،با مردم و دولت های مخالف سیاست اسرائیل میجنگد.انوقت بعضی از ساده لوحان میگن آمریکا دارد با داعش میجنگد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
روسیه و آمریکا که هیچ اگه همه دنیا علیه داعش متحد بشن بازم حریف داعشیا نمیشن فقط شیعه ها میتونن نسل داعش ماعشو از روی زمین بکنن
آخرین اخبار