قمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دشمن می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود/ باید با چنگ و دندان از این فرهنگ پاسداری کنیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دشمن می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود لذا ما باید با چنگ و دندان از این فرهنگ پاسداری کنیم.

"محمد قمی" عضو کمیسون آموزش مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با کمرنگ نمودن فرهنگ ایثار و شهادت و حذف درس‌های مروج فرهنگ دفاع مقدس در مدارس اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از موضوعاتی است که در متون اصلی اسلام نهفته شده است.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه  فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ و اصل در دین اسلام است، افزود: در دین ما به جهاد در راه خدا تاکید شده که دری از درهای بهشت است.

وی  ادامه داد: ما باید برای موضوع دفاع مقدس و ایثارگران ارزش خاصی قائل باشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت همچنان باقی بماند و فرزندان ما با این فرهنگ  آشنا باشند.

قمی با بیان اینکه بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از همان دوران ابتدایی در مدارس تدریس و فرزندان ما با این فرهنگ آشنا شوند، تصریح کرد: باید یک باب خاصی برای این قضیه باز شود و فرزندان ما با این موضوعات آشنا شوند چراکه این موضوعات از مبانی اصلی دین ما است.

وی با بیان اینکه مقاومت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس ناشی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، افزود: همین فرهنگ بود که باعث شد در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پیروز شویم؛ این مساله بسیار حائز اهمیت است و به هیچ وجه نباید در لابه لای تاریخ و مشکلات زندگی فراموش شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود، خاطر نشان کرد: آنها می‌خواهند این فرهنگ را از مسلمانان بگیرند تا این مساله در بین مردم فراموش شود. ما باید با چنگ و دندان از این فرهنگ پاسداری کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار