بجنورد؛

ایجاد منطقه امن برای اسکان اضطراری در بجنورد

منطقه ای امن در ارکان شهرستان بجنورد برای اسکان اضطراری مردم حادثه دیده احداث می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، حسن شکوری نسب مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه عملیات احداث پروژه منطقه امن به شکل فازبندی از سال ۹۷ آغاز خواهد شد گفت: برای این ‌منظور زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در نظر گرفته‌شده و در حال حاضر دیوارکشی‌های این پروژه نیز انجام‌شده است.

وی افزود: تا پایان سال 97 ، همه انبارها و حوزه پشتیبانی جمعیت هلال احمر از داخل شهر خارج شده و فرماندهی عملیات از مرکزعملیاتی در مکان ارکان انجام می شود.

حسن شکوری نسب اظهار کرد: امیدواریم پروژه احداث منطقه اسکان اضطراری با تأمین اعتبار، به‌موقع به پایان برسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همچنین با اشاره به تأثیر روانی و فیزیکی ناشی از زلزله هفته گذشته بیشتر از حد معمول بود، افزود: زلزله بیش از 50 روستا و برخی از مناطق شهری در مانه و سملقان و بجنورد را تحت تأثیر قرار داد به طوری که باید بیش از چهار هزار واحد مسکونی بازسازی شود.

شکوری نسب گفت: در این زلزله چهار تُن ماده غذایی با 13 ساعت پرواز (شش سورتی) به روستاهای زلزله زده ارسال و سه هزار و 350 چادر برپا و 23 هزار انواع کنسرو و 3500 بسته غذایی بین خانواده ها توزیع شد.

وی عنوان کرد: به‌منظور ارتباط سریع در مواقع بحرانی نیاز به خط ویژه داریم تا امدادگران با مدیرت بحران به‌راحتی در تماس باشند.

شکوری نسب ورود نیروهای غیرمتخصص به مناطق زلزله زده و ترافیک و اختلال در ارتباط را از جمله مشکلات هلال احمر در زمان وقوع زلزله دانست.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.