خراسان رضوی رتبه برتر کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیک را دریافت کرد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته استان خراسان رضوی رتبه برتر کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیک را دریافت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سردار بهمن امیری مقدم در آئین افتتاح از بوستان ترافیک مشهد ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک قدم‌های اساسی در حوزه ترافیک برداشته‌اند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های امروز دنیا بحث رفتارهای ترافیکی و رانندگی است که براساس ضرورت در این حوزه در سال‌های اخیر در کشور گام‌های مهمی برداشته شده است.

امیری مقدم بیان کرد: در دهه 80 بر اساس اعلام پزشکی قانونی سالانه 28 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که به واسطه اقدامات پلیس و کمک سایر سازمان‌ها این رقم به 15 هزار و 500 نفر در سال 95 کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با انتقاد از کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی گفت: باید استاندارد ایمنی خودروهای داخلی افزایش یابد و در واقع خودروسازان در برابر دادگاه الهی چه پاسخی برای ساخت برخی از خودروهای بی کیفیت خود دارند.

وی تصریح کرد: از سال 83 پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها آموزش را در مدارس و مهد کودک‌ها آغاز کرد که ثمرات فراوانی داشته و مرگ میر نوجوانان و جوانان به شدت کاهش یافته و به میان‌سالی و پیری تعدیل یافته که برای این افراد نیز آموزش‌هایی در ادارات و مساجد در نظر گرفته شده است.

امیری مقدم عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما برخورد با تخلفات خودروهای دولتی بود زیرا آنها باید الگو باشند که در این راستا تمام تخلفات خودروهای آنها به سازمان‌ها و نهادها ابلاغ شد که در این زمینه سازمان‌ها همکاری خوبی نیز با ما داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در سال گذشته استان خراسان رضوی رتبه برتر کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیک را دریافت کرد و این در حالی است که شاهد افزایش حضور زائران بوده‌ایم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.