پیوستن ناتو به ائتلاف مبارزه با تروریسم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد این سازمان به ائتلاف مبارزه با گروه‌های تروریستی خواهد پیوست.

پیوستن ناتو به ائتلاف مبارزه با تروریسم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز پنجشنبه اعلام کرد این سازمان به ائتلاف تحت فرمان آمریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی خواهد پیوست. 

ینس استولتنبرگ افزود این اقدام پیام سیاسی محکمی درباره تعهد و پایبندی ناتو در مبارزه با تروریسم است و در عین حال تاکید کرد این تصمیم بدان معنا نیست که ناتو در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و عراق نقش نظامی بر عهده خواهد گرفت. 

دونالد ترامپ به بروکسل سفر کرده است تا متحدان ناتو را برای اتخاذ نقشی فعالانه‌تر تحت فشار قرار دهد. 

وی که روز چهارشنبه وارد بروکسل شد اعلام کرد حمله خونبار اخیر در شهر منچستر انگلیس تنها نشان داد که این تهدید تا چه حد خطرناک بود و جنگ با تروریسم باید به پیروزی ختم شود.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند برخی کشورهای عضو ناتو همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا از بیم اینکه این سازمان به جنگ زمینی کشیده شود و مناسبات با قدرت های عربی در معرض خطر قرار گیرد با پیوستن این سازمان به ائتلاف تحت فرمان آمریکا مخالفند. 

استولتنبرگ اعلام کرد ناتو نقش هواپیماهای شناسایی آواکس را در حمایت از عملیات ضد داعش و نیز برنامه های آموزشی خود را در عراق افزایش خواهد داد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد یک گروه ویژه در مقر ناتو در بروکسل برای برنامه‌ریزی و هماهنگی اطلاعات ضد تروریستی ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
امیدوارم جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
بیخود به خودتون زحمت ندین اگه همه دنیام جم بشن بجز ما کسی نمیتونه شر اینا رو از بیخ و بن بکنه
آخرین اخبار