در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مراکز تخصصی شکستگی لگن نداریم/ تصادفات جاده‌ای زمینه‌ساز بیشترین جراحی‌های ارتوپدی

یک متخصص ارتوپدی و فلوشیپ ران گفت: تصادفات جاده‌ای کشور زمینه‌ساز بیشترین جراحی‌های ارتوپدی و به ویژه جراحی‌های لگن و ران است.

مراکز تخصصی شکستگی لگن نداریم/ تصادفات جاده‌ای زمینه‌ساز بیشترین جراحی‌های ارتوپدی
بابک سیاوشی متخصص ارتوپدی و فلوشیپ مفصل ران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: جراحی مفصل ران با تبعات زیاد و در برخی موارد خطرات جانی بالایی همراه است که نشان می‌دهد باید در بحث حوادث جاده‌ای متولیان کشور با سیاست‌گذاری و مردم با آگاهی ورود پیدا کنند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیشتر افراد جوان به واسطه حوادث جاده‌ای درگیر جراحی مفصل لگن و ران می‌شوند که باید از بحث مفصل ثابت، عوارض جراحی و مراقبت‌های پس از جراحی آگاهی پیدا کنند تا از عوارض نکروز جلوگیری شود.
 
سیاوشی ادامه داد: از آنجایی که شکستگی‌های لگن نباید حرکتی داشته باشد نیازمند آن هستیم تا تیم خاصی نظیر جراح عروق، سی آر و متخصص ارتوپدی در محل حضور یابد به همین دلیل توصیه می‌شود در بحث شکستگی لگن به مراکزی که آمادگی مطلوبی در ارائه خدمات دارند مراجعه شده و بحث شکستگی لگن اورژانسی انجام نشود.
 
این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ مفصل ران افزود: از آنجایی که این رشته فلوشیپ مجزا می‌خواهد و فعلا فلوشیپ مجزایی نداریم و به صورت رسمی نیز مراکز تخصصی شکستگی لگن نداریم متولیان سلامت باید به این عرصه ورود پیدا کنند تا فرد حادثه دیده دچار عوارض جراحی‌های گوناگون نشود.
 
سیاوشی تصریح کرد: در حوزه جراحی‌های ران و لگن هنوز به صورت سیستماتیک وارد نشده‌ایم و به صورت رسمی باید آموزش‌های خاصی را برای پرسنل درمان در نظر بگیریم تا شاهد ارائه هر چه بهتر خدمات سلامت باشیم.
 
وی یادآور شد: خوشبختانه در بحث شکستگی لگن آمادگی ۸۰ درصدی برای ارائه خدمات داریم، اما اگر مراکز شکستگی لگن و ران به صورت اختصاصی و با حضور تیم تخصصی و بین بخشی ورود پیدا کنند می‌توانیم شاهد کاهش عوارض جراحی‌ها باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار