اهواز؛

توسعه ۱۳ برابری شبکه انتقال در خوزستان

زیرساخت‌های استان خوزستان در زمینه شبکه انتقال بیش از 13 برابر و در بحث پهن‌باند حدود 10 برابر توسعه داشته‌ است.

توسعه ۱۳ برابری شبکه انتقال در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد غدیرپور، مدیرکل ارتباطات زیرساخت خوزستان در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین الملل اینترنت که امروز 4 خردادماه در اهواز برگزار شد، گفت: در ابتدای دولت یازدهم، نیازمندی بخش ICT مشخص و در نظرگرفته شد که با زیرساخت‌های موجود نمی‌توان توسعه را فراهم کرد و بر این اساس با توجه به اهداف توسعه‌ای و طراحی‌هایی که انجام گرفت، زیرساخت‌ها به گونه‌ای مهیا شد که اکنون در زندگی مردم قابل لمس هستند.

وی تصریح کرد: ادعای داده‌های بزرگ برای تأثیرهای بزرگ بر کشور، بدون تأمین زیرساخت مناسب، مطمئن و پایدار ممکن نخواهد بود. در این زمینه شاهد توسعه خوبی در بحث زیرساخت‌ها در استان خوزستان بوده‌ایم.

غدیرپور اظهار داشت: خلق ثروت با توسعه متوازن در برنامه پنجم و ششم با ایجاد امکان اتصال به شبکه‌های بین‌المللی میسر خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد آن باشیم تا با استفاده حداکثری از زیرساخت‌ها در استان خوزستان به خلق ثروت، توسعه استان و ایجاد رفاه کمک کنیم.

وی بیان داشت: کشور طی برنامه ششم مکلف است تا توسعه بین‌الملل را در سطح 30 ترابایت داشته باشد که امیدواریم استان نیز از این طرح، سهم خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.