شیراز؛

برخورد قانونی با خاطیان استعمال دخانیات در اتوبوس

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری شیراز گفت: استعمال دخانیات در ناوگان حمل‌ونقل درون شهری توسط مسافران و رانندگان ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصر شمس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه رعایت نکردن اصول شهروندی و احترام به دیگران است، گفت: بعد از فرهنگ‌سازی و برپایی دوره‌های آموزشی با رانندگان ناوگان حمل‌ونقل درون شهری که اقدام به کشیدن سیگار کنند برخورد قانونی می‌شود.

شمس افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان با سامانه 137 شهرداری تماس حاصل کرده تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.

وی با اشاره به اهداف نخستین دوره آموزشی اصلاح رفتارهای ترافیکی و ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ادامه داد: در این دوره هزار و 200 راننده ناوگان حمل‌ونقل درون شهری در مدت 8 هفته با آموزش‌های حمل‌ونقل و ترافیک، ایمنی و رعایت اصول شهروندی آشنا شدند.

شمس بیان کرد: به شرکت‌کنندگانی که این دوره آموزشی را با موفقیت سپری کرده‌اند، با همکاری سازمان  آموزش فنی و حرفه‌ای گواهینامه بین‌المللی اهداء می شود.

وی اظهار داشت: به دنبال برپایی دوره‌های آموزشی برای ناوگان تاکسیرانی و سرویس مدارس در راستای رعایت اصول ایمنی و احترام به  حقوق شهروندی هستیم.

شمس گفت: برای مقابله با تخلف رانندگان در مدت یک ماه آینده 100 ایستگاه اتوبوس و نیز10 دستگاه خودرو سیار مجهز به دروبین هوشمند ثبت تخلفات می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در امسال تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و افزوده شدن  300 اتوبوس با آخرین استانداردهای روز دنیا به ناوگان عمومی از دیگر برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۰۲:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
من با سیگار و افراد سیگاری و دود سیگار مخالفتی ندارم اما واقعا باید رعایت کنند و در اماکن عمومی حرمت بقیرو هم نگه دارند