تبریز؛

ضرورت توسعه آبیاری تحت فشار در شهرستان هریس

فرماندار هریس بر توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.

ضرورت توسعه آبیاری تحت فشار در شهرستان هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صابر تقویمی در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان هریس گفت :با توجه به این که 75 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان هریس معادل 48 هزار هکتار بصورت دیم کشت می شود ، لذا توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان می تواند در مدیریت بهینه بر منابع تولید وکمک به احیای دریاچه ارومیه بسیار موثر باشد.
فرماندار هریس با اشاره به کمبود آب موجود در بخش کشاورزی شهرستان هریس افزود: طرح هایی که نیاز به آب مصرفی کمتری دارند در اولویت اجرایی بخش توسعه این شهرستان هستند.
تقویمی از تشکیل نشدن تعاونی آببران پایاب سدهای برازین وپارام انتقادکرد وافزود: با توجه به شروع مرحله آبیاری مزارع وافتتاح طرح آبیاری تحت فشار این پایاب ها ، متاسفانه تابحال بهره برداران با توجه به مشکلات وموانع موجود از سیستم آبیاری بارانی اجراشده بهره برداری نکرده اند.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در توسعه بخش کشاورزی شهرستان هریس و در کنار آن افزایش اختیارات تصمیم گیری کارگروه های شهرستانی برای تحرک بیشتر در اجرای برنامه های توسعه بخش کشاورزی افزود: از حداکثر توان بالقوه شهرستان برای توسعه بخشی به کشاورزی با حمایت و تعامل تصمیم گیران آن شهرستان باید استفاده شود.
انتهای پیام/خ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار