ادامه درگیری رسانه‌ای بین قطر و برخی کشورهای عرب به سرکردگی عربستان

درگیری رسانه‌ای بین عربستان سعودی و امارات از یک سو و قطر از سویی دیگر برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

ادامه درگیری رسانه‌ای میان قطر و برخی کشورهای عربی با محوریت عربستان سعودیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، درگیری رسانه‌ای بین عربستان سعودی و امارات از یک سو و قطر از سویی دیگر برای دومین روز متوالی ادامه یافت. این در حالی است که مصر نیز وارد میدان شد و از بستن چند پایگاه اینترنتی قطری خبر داد.
 
اختلافات قطر و عربستان سعودی به شکل بی سابقه ای رو به افزایش است و آنچه که به تشدید آن کمک کرد پیوستن امارات و بحرین و مصر به جبهه عربستان سعودی است. این مسئله میزان دو دستگی موجود بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نشان می دهد.
 
روزنامه عکاظ چاپ سعودی اظهارات شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، را تحریک آمیز و ماجراجویانه و نوعی خودکشی سیاسی توصیف کرد و نقش های مشکوک قطر را ادعاها و مغالطه هایی خواند که همه را غافلگیر کرد و زنگ خطر را در جهان عرب و اسلام به صدا در آورد.
 
از دیدگاه این روزنامه آنچه که باعث تشدید انتقادات سعودی ها شد، اعترافات امیر قطر درباره ایران است؛ جایی که تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی عنوان کرده بود ایران یکی از قدرت های بزرگ است که ثبات در منطقه را تضمین می کند و جایگاه ویژه منطقه ای و اسلامی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت و عاقلانه نیست که با آن کشور تنش ایجاد کرد.ائتلاف سعودی نیز قطر را متهم می کند که به کشورهای عربی از پشت خنجر زده است.
 
مصر نیز از دیگر کشورهایی بود که با بستن بیش از یازده پایگاه اینترنتی قطری که برخی از آنها مربوط به رسانه های این کشور است، به جرگه منتقدان پیوست. قاهره رسانه های قطری را به حمایت از جماعت اخوان المسلمین و محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده و تحریک مردم علیه نظام عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کنونی مصر، متهم کرد.
 
از طرف دیگر، دوحه از اینکه برخی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای همچنان اظهارات امیر قطر را پخش می کنند ابراز تعجب کرد؛ در حالی که وی این اظهارات را تکذیب و اعلام کرده بود که پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطر هک شده است.
 
یکی از کارشناسان قطری در این باره گفت از این اصرار رسانه ها تعجب کردیم. بنابراین به این جمع بندی رسیدیم که این مسئله جنبه سیاسی دارد؛ این حمله سایبری، با هدف نشان دادن قطر به عنوان کشور حامی تروریسم در جهان است.
 
یک منبع قطری تاکید کرد کشورش تیمی برای تحقیق درباره این حمله سایبری به پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطر تشکیل داده و همه تدابیر قانونی لازم را برای تحت پیگرد قرار دادن عاملان آن اتخاذ کرده است.
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار