بیگدلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سنای آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید منتظر نتایج انتخابات بود

کارشناس مسائل بین الملل درباره طرح تحریم های اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا توضیحاتی ارائه کرد.

سنای آمریکا برای تصویب تحریم‌ها جدید منتظر نتایج انتخابات بودعلی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب طرح تحریم‌های گسترده غیر هسته‌ای از سوی کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا موسوم به «قانون مقابله با اقدامات ثبات زدای ايران» اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا در حوزه غیر هسته‌ای بر 4 وجه ادعایی برنامه موشکی، حقوق بشر، دخالت‌های ایران در منطقه و حمایت از تروریسم درباره ایران مطرح می‌شود. 

وی اضافه کرد: چنین طرحی ابتدا باید در مجلس سنا تصویب شود و سپس توسط رییس جمهور آمریکا تایید شود و بعد از آن با اختیار رییس جمهور اجرا شود.

کارشناس مسایل بین الملل با بیان اینکه ممکن است ترامپ این طرح سنا را تعدیل کند، تصریح کرد: با توجه به بیانیه کری احتمال ملایمتر شدن موضع سنا در این زمینه وجود دارد. 

وی افزود: پیش نویس طرح تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران در سنا آماده بود، اما امریکایی‌ها منتظر نتایج انتخابات ایران بودند و با توجه به سفر ترامپ به منطقه پیگیری این موضوع مجددا به جریان افتاده است. 

این کارشناس مسائل بین الملل درباره ابعاد ادعای امریکا پیرامون برنامه موشکی ایران بیان داشت: آنها مدعیند که ایران می‌تواند کاربری موشک‌های بالستیک را تغییر دهد و این در حالی است که ایران این موضوع را رد کرده است. 

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه معتقدم تحریم‌های کشورمان دیگر به سال‌های 2012 و 2013 بازنخواهد گشت، گفت: بین رسانه‌ها و مسئولین امریکایی در زمینه قرار داد بوئینگ و ایرباس اختلاف وجود دارد و برخی رسانه‌های امریکایی میگویند خرید 25 فروند هواپیما از سوی ایران موجب ایجاد اشتغال در امریکا خواهد شد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار