آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

توجیه مسئولان برای اجرای سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست/ برگزاری گسترده‌ترین دوره‌های مجازی برای توانمندسازی آموزش دهندگان

آموزش و پرورش در هفته نسبتا آرام منتهی به پایان سال تحصیلی باز هم با رویدادهایی همراه بود که به برخی از این وقایع و اخبار در ادامه پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توجیه مسئولان برای اجرای سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست، برگزاری گسترده‌ترین دوره‌های مجازی برای توانمندسازی آموزش دهندگان، رایزنی دانشگاه فرهنگیان با سازمان نوسازی برای بهسازی خوابگاه‌ها، ارائه طرحی جایگزین دوره ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی، مابقی معوقات فرهنگیان کِی به حساب واریز می‌شود؟، تعیین تکلیف ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس ایران تا چند روز آینده و ابلاغ دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی به مدارس تا نیمه خرداد از جمله مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش درهفته گذشته محسوب می‌شود.
 
توجیه مسئولان برای اجرای سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد سند ۲۰۳۰ و جنبه‌های قانونی این مسئله اظهارکرد: از این سند برداشت‌های مختلفی شده است که برای روشن شدن وضعیت بهتر است این سند به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و حتی حاضر هستیم نسخه کامل آن را در اختیار اظهارنظرکنندگان قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: همان طور که مقام مظعم رهبری فرمودند، این سند اختلاف فاحشی با مبانی اخلاقی اسلامی و فرهنگی کشور دارد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: نمی‌توان این سند را پذیرفت، اما برخی از بندهای آن را که مغایر با فرهنگ کشور است نادیده گرفت افرادی که چنین برداشتی را از این سند دارند کاملا اشتباه کرده و به جای پاک کردن صورت مسئله باید به اشتباه خود اعتراف کنند.
 
برگزاری گسترده‌ترین دوره‌های مجازی برای توانمندسازی آموزش دهندگان
علی باقر‌زاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ هزار آموزش‌دهنده در دوره‌های توانمند‌سازی سامان نهضت شرکت کردند اظهار کرد: این فعالیت از گسترده‌ترین اقداماتی است که تاکنون انجام شده و ۱۲۶ نفر ساعت از طریق سامانه‌های مجازی دوره می‌بینند.
 
وی ادامه داد: یک‌سوم فیلم‌های عمومی و تخصصی واگذاری شده که به تدریج سایر فیلم‌ها نیز روی سایت قرار داده می‌شوند و از بار‌گذاری یکباره تمامی مطالب درسی برای جلوگیری از ترافیک شبکه خودداری کردیم.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: آموزش‌دهندگان نباید هیچ هزینه‌ای بجز ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که در نظر گرفته شده از این گروه اخذ شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه ۱۲۰ فیلم کوتاه از ۳۰۰ فیلم تاکنون ارائه شده است، تصریح کرد: آموزش‌دهندگان باید این دوره‌ها را گذرانده و از تیر ماه ارزشیابی شوند که با توجه به حجم مطالب می‌توان کمی زمان را تغییر داد.
 
ارائه طرحی جایگزین دوره ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های توانمندسازی علمی و اجتماعی معلمان دوره ابتدایی اظهار کرد: با توجه به اینکه محور اصلی تمام فعالیت‌ها در آموزش ابتدایی جلوگیری از تمرکز گرایی در ستاد و تفویض اختیار به مدیران مدارس است، در حال حاضر طرح کارآمد مسیر مطالعاتی خود را کامل می‌کند تا به عنوان یک اقدام جامع جایگزین کلاس‌های بی ثمر ضمن خدمت شود.
 
وی ادامه داد: براساس این طرح توانمند سازی مدیران با تکیه بر یافته‌های علمی و دیدگاه‌های درس پژوهی درنظردارد تا آموزش‌های لازم را درخصوص دانش، نگرش و مهارت‌های مورد نیاز آموزگاران از طریق مدیران در مدارس به صورت منعطف و با استفاده بهینه از خرد جمعی گفت: فضای گفت وشنود با محوریت نیازهای اصلی هر معلم در مدرسه فراهم شود.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش افزود: در طرح کارآمد رویکرد تمرکزگرایی و مشارکت محوری موردتوجه است و روایت نقش مهمی را در گفت‌وگوهای معلمان با یکدیگر ایفا می‌کند.
 
رایزنی دانشگاه فرهنگیان با سازمان نوسازی برای بهسازی خوابگاه‌ها
معصومه علی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امسال در هفته خوابگاه‌ها به دلیل تقارن با ایام انتخابات نامگذاری روزهای هفته از سوی وزارت علوم انجام نشد، عنوان کرد: در دانشگاه برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت این ایام در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: دانشجویان در فضای خوابگاه‌ها تعامل و مشارکت با یکدیگر را تمرین می‌کنند و همواره برای ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف را در برنامه‌ها تاکیدمی شود.
 
علی نژاد در خصوص رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های قدیمی خوابگاه‌ها و نوسازی آن بیان کرد: برخی از ساختمان‌ها قدیمی و برخی نیاز به مقاوم سازی وبهسازی دارند که برای تحقق این مساله با سازمان نوسازی وزارت آموزش و پرورش رایزنی هایی درحال انجام است.
 
وی یادآورشد: علاوه بر این مساله از خیرین خوابگاه ساز در دانشگاه دعوت می‌گرددتا به مساله خوابگاه سازی و وقف عام در این زمینه در کنار مدرسه سازی توجه داشته باشند.
 
مابقی معوقات فرهنگیان کِی به حساب واریز می‌شود؟
عباس سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وضعیت پرداخت معلمان حق التدریسی که چندین ماه است حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند، اظهار کرد: آموزش و پرورش بخشی از این معوقات را پرداخته کرده است اما بخشی دیگر از آن باقی مانده که باید این مطالبه معلمان را درنظر داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه دستمزد معلمان مبلغی زیادی نیست و باید در پرداخت آن تلاش کنند،ادامه داد: چندین بار مسئولان مربوطه را برای توضیحات و پیگیری مطالبات معلمان به مجلس دعوت کردیم و قول دادند تا هرچه سریعتر معوقات مابقی را پرداخت کنند.   
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد گمانه‌زنی‌های اخیرارتباط بین پرداخت ومعوقات وتبلیغات انتخاباتی  تصریح کرد: پرداخت انجام شده بخشی از حق معلمان بوده که باید پرداخت شود که اگر این امر تداوم داشته باشد روال عادی کار بوده اما اگر قطع شود می توان برداشت های دیگری از این اقدام داشت.
 
 
تعیین تکلیف ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس ایران تا چند روز آینده
سید‌علی حسینی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص وضعیت ثبت‌نام اتباع‌ خارجی در کشور عنوان کرد: روند ثبت‌نام دانش‌آموزانی که سال گذشته نام‌نویسی کرده‌اند به قوّت خود باقی بوده و تغییر چندانی ندارد.
 
وی ادامه داد: برای دانش آموزان اتباع خارجی که امسال تصمیم دارند در مدارس کشور ثبت‌نام کنند، باید وضعیت هویّت آنها مشخص شود و پس از این مرحله ثبت‌نام قطعی آنها را انجام دهیم.
 
معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: برای تعیین وضعیت افرادی که هویّت آنها مشخص نشده و کارت کفالت ندارند، وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌کند و این مسئله در جلسات قبلی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده و طی چند روز آینده مشخص می‌شود.
 
 
ابلاغ دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی به مدارس تا نیمه خرداد
مهدی علی‌اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص دستورالعمل اردو‌های دانش‌آموزی و اعمال تغییرات در آن اظهار داشت: این دستورالعمل تقریبا به امضاء رسیده و تغییراتی نسبت به قبل در آن اعمال کردیم تا اردوهای دانش‌آموزی با کیفیت بهتری برای دانش‌آموزان برگزار شود.
 
وی ادامه داد: دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی در آخرین مراحل امضاء نهایی قرار دارد و پس از طی کردن این ضوابط امیدواریم پیش از اتمام امتحانات به استان‌ها ابلاغ شود.
 
علی‌اکبر‌زاده عنوان کرد: طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده این دستورالعمل در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا پیش از شروع اردوهای دانش‌آموزی آمادگی لازم برای اجرای ضوابط جدید را داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
در مورد قرارداد ننگین تاریخ ایران(سند ۲۰۳۰) باید برخورد جدی با فرد خاطی شود و هیچ توجیهی ازطرف دولت برای ملت قابل قبول نیست و هرچه سریعتر باید لغو شود، حتی زمان شاه هم چنین تعهد بی شرمانه ای به استعمارگران نداشتیم:

***" هیچ کس حق ندارد هیچ قرارداد بین المللی را با کشور بیگانه امضا کند مگر اینکه سیر قانونی آن از طریق مجلس طی شده باشد. باید دادگاهی تشکیل گردد و به این قراردادهای مخفی مانند سند ۲۰۳۰ رسیدگی جدی شود "***
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
در مورد قرارداد ننگین تاریخ ایران(سند ۲۰۳۰) باید برخورد جدی با فرد خاطی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
سلام
آخرین اخبار