انگلیس همکاری امنیتی با آمریکا درباره حمله منچستر را از سر گرفت

پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس گفت پس از حصول اطمینان از جانب واشنگتن، به اشتراک گذاری اطلاعات با آمریکا از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، پلیس انگلیس به اشتراک‌گذاری اطلاعات با نیروهای آمریکایی که به دلیل درز اطلاعات حساس درباره بمب‌گذاری منچستر متوقف شده بود، را از سر گرفت.

پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد به اشتراک‌گذاری اطلاعات با آمریکا را پس از حصول اطمینان از واشنگتن از سر گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس گفت: "پس از حصول اطمینان درباره به اشتراک‌گذاری اطلاعات، اکنون ما با تمامی شرکای کلیدی خود در جهان، همکاری نزدیکی داریم."

انگلیس و آمریکا در پیمان‌نامه امنیتی "فایو آیز" نقش دارند. کانادا، استرالیا، و نیوزلند نیز این پیمان‌نامه را به امضا رسانده اند.

گزارش‌‎ها حاکی است پس از انتشار جزئیات طبقه‌بندی شده درباره بمب‌گذاری منچستر از جانب یک رسانه آمریکایی، انگلیس به اشتراک گذاشتن اطلاعات در این‌باره به آمریکا را متوقف کرد.

ترزا می – نخست وزیر انگلیس – روز پنجشنبه در دیدار با دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – از درز این اطلاعات انتقاد کرد. وی گفت قصد دارد اطمینان حاصل کند اطلاعات به اشتراک گذاشته شده میان سرویس‌های امنیتی کشورها، امن باقی می‌ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار