ایندیپندنت: افراط‌گری‌ داعش و القاعده ریشه در وهابیت دارد/سران غربی عمداً نقش عربستان را در حملات تروریستی نادیده می‌گیرند

ایندیپندنت در مطلبی با مضحک خواندن ادعاهای ترامپ علیه ایران، از نادیده گرفته شدن عمدی نقش عربستان در حملات تروریستی اروپا از سوی سران کشورهای غربی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت ایندیپندنت در مطلبی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در منچستر نوشت: افرادی که دست به حملات تروریستی می‌زنند از وهابیت -- فرقه‌ای متعصب و تندرو -- الهام می‌گیرند که عربستان سعودی مسئول ترویج آن در جهان است. این فرقه با تمامی مخالفانش، از جمله آزادی‌خواهان، شیعیان و زنانی که با استفاده ابزاری از خودشان مخالف هستند، دشمنی می‌کند.

آنچه تکفیری سلفی نامیده می‌شود و از عقاید اصلی گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده محسوب می‌شود، از وهابیت پدید آمده است. از نظر پیروان این فرقه، ایزدی‌ها و شیعیان انسان‌هایی در جایگاه پایین‌تر هستند که باید کشته شده و یا اسیر شوند. در باور وهابیت، اعتقاد باید به وسیله مرگِ فردِ به اصطلاح "مومن" و کشته شدن افرادی که "کافر" خوانده می‌شوند اثبات شود. نتایج این عقیده افراطی را در حملات تروریستی در سراسر جهان می‌توان مشاهده کرد.

دلایل اصلی افراطی گری مدت‌هاست که شناخته شده است؛ اما دولت انگلیس، شبکه بی‌بی‌سی و دیگران کمتر به آن می‌پردازند. دلیل این امر، این است که آن‌ها قصد ندارند موجب ناخشنودی سعودی‌ها شوند. 

در ادامه این مطلب آمده است: پس از حادثه 11 سپتامبر، مقامات آمریکا و انگلیس نیز این موضع را اختیار کردند. آن‌ها برای جستجوی عوامل تروریسم، به هر سو می‌نگرند اما عربستان را از قلم می‌اندازند. دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – پس از بیان اظهارات خود و متهم کردن ایران و شیعیان به ایجاد موجی از تروریسم در منطقه -- در حالی که تمامی این مشکلات از جانب یک بخش (وهابیت) نشئت می‌گیرد -- با انتقادهای شدیدی روبرو شد. یکی از تغییرات فرهنگی بزرگ در 50 سال اخیر، رشد روزافزون نفوذ وهابیت  به دلیل حمایت‌های مالی سعودی‌ها بوده است. این در حالی است که وهابیت پیش‌تر فرقه‌ای کوچک و منزوی محسوب می‌شد. 

نشانه دیگر تاثیر پذیرفتن تروریست‌ها از نگرش‌های سلفی و وهابی، انتخاب اهداف حملات تروریستی آن‌ها است. حملات در کنسرت پاریس در سال 2015، کلوپ شبانه در فلوریدا در سال 2016 و حمله اخیر منچستر، همگی یک نقطه اشتراک با یکدیگر دارند: جوانان.

در انتهای این مطلب آمده است: دلیل این که پس از 11 سپتامبر و علی‌رغم هزینه‌های چند هزار میلیارد دلاری در جنگ با تروریسم، گروه‌های تروریستی همچنان به فعالیت‌های شیطانی خود ادامه می‌دهند این است که افرادی که مسئولیت بازداشتن این گروه‌ها را بر عهده دارند، به عمد از در نظر گرفتن مشکلات اصلی خودداری کرده اند. پس از حادثه 11 سپتامبر، جرج بوش – رئیس جمهور اسبق آمریکا – با عراق اعلام دشمنی کرد و عربستان را از قلم انداخت. اکنون، دونالد ترامپ اتهامات مضحکی علیه ایران بیان می‌کند. این توطئه اصلی 11 سپتامبر بوده است. اما اکنون نادیده گرفتن دلیل اصلی خشونت‌ها از جانب آمریکا و انگلیس بر کسی پوشیده نیست. این عقاید موجب وقوع حادثه منچستر شدند و به طور حتم، حوادثی از این قبیل بار دیگر تکرار خواهند شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
ممکنه درجایی یکی پیدا بشه کلکش را بکنه.خدا را چه دیدی.به تیر غیب گرفتار آیدواز این دنیا خدا حافظی کند.
Germany
علیرضا عبادی
۲۳:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
این دو همه دست در یک کیسه دارند پول پول پول شیطان پرستی که شاخ و دم ندارد ایها همه شیطان پرستند صهیونیسم هستند وهابی ها اند صهیونیسم هستند این دو با هم پیمان اخوت بستند
آخرین اخبار